محمد رضا شوق الشعرا


وقتی سایت ها آتش بیار معرکه می شوند!
جدال سیاسی صالح جوکار و سید حسینی!
در قضیه تعرفه برق یزد، استاندار یزد هیچ نقشی نداشته!!!؟

چندین سال پیش و در موقعیت های مختلف، برای صرفه جویی در مصرف آب، مدام پیشنهاد داده و مطلب نوشتیم، که یکی از راهها، استفاده از کولر گازی است، و اما گرانی برق و هوای خشک یزد، مانع بزرگی بر سر این راه بود.
جدا از شهرهای جنوبی کشور، شهرهای بسیاری دیگر نیز در ایران تعرفه برقشان گرمسیری بوده، آنقدر که می توانستند بجای کولر آبی، از کولر گازی استفاده کنند، شهرهایی همچون قم و کاشان و آران و بیدگل و ساوه و گرمسار و ... و حال وزارت نیرو، تعرفه برق یزد و چهار شهرستان دیگر یزد را خیلی دیرهنگام گرمسیری کرده، تا پولدارها و سرمایه داران در تابستان بهتر و با خیال راحت از کولر گازی  استفاده نمایند، و حالا، سید حسینی، معاون عمرانی استانداری یزد می گوید:« من و تابش کرده ایم» و صالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نیز می گوید:« من کرده ام، و چرا سیدحسینی می گوید من کرده ام؟» و با صحنه گردانی دو سایت تندرو اینوری و اونوری «یزد رسا» و «یزدی نیوز» این قضیه دارد تبدیل می شود به بحث مهم و بزرگ استان یزد!! و اما آقای سید حسینی و جوکار اگر «عرضه» دارند، بروند کاری کنند، که مسکن و شهرسازییزد، مطیع قانون شده و به قانون عمل کند، و موسسه کوثر نیز حق و حقوق قانونی شهرداری از طرح باغشهر را پرداخت نماید!
بهرحال هرکس که در راستای وظیفه، تعرفه برق تابستان یزد را  گرمسیری و ارزان کرده، دستش درد نکند، هر چند که زمستان بعدی و قبوض برق گاز منطقه گرمسیری برای یزدی ها در راه هست!!!
آقای صالح جوکار! فراموش نکنید که استاندار یزد اردکانی است و بخواست و با حمایت تابش استاندار یزد شد، و معاونت محترم عمرانی استانداری یزد هم، از حمایت قاطعانه تابش برخوردار می باشد، و این یعنی اینکه ...
تبصره اول: حالا کولر گازی چند هست و چند درصد از کارگران و کارمندان قادر به تهیه کولر گازی می باشند!؟
تبصره دوم: خانه هایی که این تابستان کولر گازی دارند، چند درصد به اجاره هایشان اضافه خواهد شد!؟
تبصره سوم: در قضیه تعرفه برق یزد، استاندار یزد نقشی نداشته!!!
تبصره چهارم: آقایان دعوا نکنید!!!
دوستان عزیز، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان این کار را حاصل فعالیت گروهی عنوان کرده
بخشی از این خبر را که ایرنا کار کرده :
مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد درباره کاهش تعرفه برق برخی شهرستانها نیز گفت: این کار یک کار گروهی و حاصل زحمات تمام نمایندگان استان در مجلس و مسوولان استانداری و برخی ادارات همچون هواشناسی بود.
این مسوول خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح هزینه برق چهار شهرستان اردکان میبد اشکذر و یزد در دو ماه تیر مرداد حدود ۲۰درصد کاهش یافته است.
وی، با اشاره به اینکه این طرح چند سال است که پیگیری می شود، تصریح کرد:البته مشترکان باید توجه داشته باشند که مردم به سمت وسایل پرمصرف نروند و توقع کاهش قبض برق داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا