یزدفردا"سرویس اجتماعی "خبرهای پلیس فتای کشور:رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی از دستگیری عامل هتک حیثیت افراد در فضای مجازی خبر داد.

 

به گزارش یزدفردا:سرهنگ "کوره بلاغی" رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان غربی گفت : در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فردی ناشناس با ایجاد صفحاتی در شبكه های اجتماعی با نام و مشخصات وی و درج مطالب خصوصی موجب آبروریزی و هتك حیثیت نامبرده را فراهم آورده ، موضوع به صورت ویژه در دستور كار كارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ "کوره بلاغی" افزود: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله كارشناسان تحقیقات خود را در فضای سایبری آغاز و سرانجام توانستند با اقدامات ویژه و تخصصی خود هویت عامل هتك حیثیت فرد شاكی را شناسایی و وی را دستگیر نمایند.

وی اظهار داشت: متهم در بازجویی های پلیسی ضمن اعتراف به بزه انتسابی انگیزه خود را از ارتكاب این عمل مجرمانه انتقام جویی اعلام کرد.

رئیس پلیس فتای استان در پایان بابیان اینكه متهم به همراه پرونده متشکله جهت سیر مرحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد به كسانی كه اقدام به انتشار خلاف واقع و توهین نسبت به اشخاص درسایتها و شبكه های مجازی می كنند هشدار داد و خاطرنشان ساخت: طبق ماده 18 قانون جرائم رایانه ای هر كس بوسیله سامانه های رایانه ای یا مخابرات اكاذیبی را منتشر نماید افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محكوم می گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا