یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث "خبرهای پلیس فتای کشور:دو مرد که با نشر اکاذیب در فضای مجازی موجب هتک حیثیت خانمی جوان شده بودند ، توسط ماموران پلیس فتای کردستان دستگیر شدند .

 

به گزارش یزدفرا،سرهنگ "فرامرز شاکری" رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان در تشریح این خبر بیان داشت : مدتی پیش پرونده ای با موضوع نشر اکاذیب و هتک حیثیت خانمی جوان در فضای مجازی به پلیس فتا ارجاع داده شد ، که با توجه به حساسیت موضوع ، پیگیری پرونده در اولویت کاری ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس قرار گرفت .

وی افزود : تحقیقات انجام شده از شاکی پرونده نشان داد ، اخیرا شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی تانگو صفحه ای به نام وی ایجاد کرده و عکس های شخصی وی را در صفحه مورد نظرقرارداده است و از آن طریق با دوستان و آشنایانش در فضای مجازی چت نموده و از طرف وی تصاویر و مطالب غیر اخلاقی برای آنها ارسال می نماید ، که این کار باعث هتک حیثیت وی وخانواده اش شده است .

رئیس پلیس فتای کردستان اضافه کرد : در این راستا با کار فنی و تخصصی کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری هویت گردانندگان صفحه مذکور که اهل و ساکن یکی از استان های همجوار نیز می باشند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند .

این مقام انتظامی ضمن اشاره به اعتراف صریح متهمان ، تصریح کرد : متهمان در تحقیقات انجام شده اعتراف کردند چند ماه پیش از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک با شاکی پرونده آشنا شده و تصاویر شخصی وی و کلیه اطلاعات مربوط به دوستانش را از صفحه فیسبوکش دانلود و سپس در شبکه اجتماعی تانگو صفحه ای به نام وی ایجاد کرده اند و از آن طریق با دوستانش در فضای مجازی چت کرده و تصاویر مبتذل و مستهجن اینترنتی را برای آنان ارسال کرده اند .

سرهنگ شاکری در خاتمه خاطر نشان کرد : با تکمیل پرونده برای متهمان به اتهام هتک حیثیت و نشر اکاذیب قرار قانونی مناسب صادر و بازداشت شدند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا