یزدفردا "دفتر آمارهای جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران نابرابری در ایران از سال ۸۰ تا ۹۲ را تحلیل و بررسی کرد که ۲ استان به عنوان فقیرترین استانها مشخص شدند.

به گزارش یزدفردا ، دفتر آمارهای جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران نابرابری در ایران از سال ۸۰ تا ۹۲ را تحلیل و بررسی کرد که ۲ استان به عنوان فقیرترین استانها مشخص شدند.

در سال ۹۲، درصد افراد زیر خط فقر یک دلار برابر با ۰.۰۱ درصد از کل جمعیت بوده است و استان های یزد و سیستان و بلوچستان با ۰.۰۶ درصد، بیشترین نرخ را در بین استان ها به خود اختصاص داده اند.

درصد افرادی که در مناطق روستایی با کم تر از یک دلار در روز زندگی می کنند در سال ۹۲ برابر ۰.۰۳ درصد است و در میان استان ها در خانوارهای روستایی استان یزد با ۰.۳۷درصد بیش ترین درصد افراد فقیر را به خود اختصاص داده است.

در سال ۹۲ درصد افراد زیر خط فقر ۱.۲۵دلار برابر با ۰.۰۲ درصد از کل جمعیت بوده است و استان سیستان و بلوچستان با ۰.۲ درصد، بیشترین نرخ را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

درصد افرادی که با کم تر از ۱.۲۵ دلار در روز در مناطق روستایی زندگی می کنند در سال ۹۲ برابر با ۰.۰۶ درصد است و در میان استان ها خانوارهای روستایی، استان سیستان و بلوچستان با ۰.۴۱ بیش ترین درصد افراد فقیر را به خود اختصاص داده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا