مدیر کل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس یزد در شوراي سياستگذاري طرح السابقون در شهرستان بافق گفت : با اجراي طرح السابقون خاطرات 40 هزار رزمنده دفاع مقدس جمع آوري ميشود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ شوراي سياستگذاري طرح السابقون با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد ، معاون فرماندار و جمعي از مسئولین ادارات و نهادهاي شهرستان بافق در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

"سرهنگ محمد رجبی"در این نشست از طرح جمع آوری خاطرات رزمندگان به عنوان طرح السابقون ياد كرد و گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران پس ازسپري كردن دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با اهدا بيش از 60 هزار شهيد تثبيت شد كه پس از اين پيروزي ها دشمنان نظام درصدد براندازي اين نظام و انقلاب بودند كه تا كنون موفق نشدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به اينكه جان فشاني هاي رزمندگان و اقشار مختلف مردم بويژه بانوان در دوران دفاع مقدس بر هيچ كس پوشيده نيست اظهار داشت : رزمندگان هشت ساله دفاع مقدس سرمایه گران‌بهایی برای مردم و مسئولین هستند.

رجبی با اشاره به اينكه طرح السابقون يك طرح كاملا استاني است و به مدت سه سال طول مي كشد، گفت: در اين طرح با بیش از 40 هزار رزمنده در سطح استان که در جبهه حضور داشتند گفتگو كرده و اطلاعات آنها‌ را جمع آوری می‌کنیم و پس از تدوین در قالب کتاب و فیلم مستند تبدیل شده در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد ضمن بیان اینکه شهرستان بافق چهارمین گزینه برای اجرای طرح السابقون است، افزود: اجرای این طرح در استان بالغ بر 35 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد که بدون حمایت دستگاه‌های مختلف اجرایی و مشارکت‌های مردمی به نتیجه نخواهد رسید.

در ادامه محمد علي طالعي معاون فرماندار بافق ضمن اشاره به اهمیت حفظ و ثبت وقایع جنگ تحمیلی اظهار داشت: مسئولین باید تلاش کنند که نقش مردم در پشتيباني و حضور در جبهه‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس برای نسل آینده بازگو و ثبت شود چرا آينده نياز به تاريخ گذشته دارد و اين برگ زرين و افتخاري براي ايران اسلامي است.

در پايان حاضرين در اين نشست پيشنهادات، نظرات و ديدگاههاي خود در رابطه با اجراي طرح السابقون در شهرستان بافق بيان كردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا