یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فنای کشور:سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فروش بلیط اینترنتی ، شگردی برای کلاهبرداری از مسافران نوروزی عنوان كرد و گفت : برخی از سودجویان اینترنتی به امید کم دقتی و سهل انگاری هموطنان اقدام به راه اندازی سایت های جعلی موسوم به فیشینگ برای سرقت اطلاعات کارت های بانکی کاربران می کنند .

 

به گزارش یزدفردا،سرهنگ " آذردرخش" سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ضمن اشاره به اینكه فروش بلیط های اینترنتی در برخی موارد عاملی برای كلاهبرداری از مسافران نوروزی می باشد ، اظهار داشت : تهیه بلیط های رفت و برگشت یکی از مهمترین دغدغه های مسافران نوروزی است، در همین راستا اقداماتی چون، تهیه بلیط اینترنتی و پیش فروش کردن آن صورت گرفته که راه کاری مناسب در جهت صرفه جویی در وقت و هزینه، آسایش و رفاه مسافران و .... می باشد.

این مقام مسوول ضمن بیان این مطلب ، تصریح كرد : مهمترین خطراتی که کاربران اینترنتی و خریداران بلیط های اینترنتی را تهدید می کند، بحث اصالت سایت های فروش بلیط اینترنتی می باشد.

وی در ادامه برپایی سایت های جعلی را مهمترین شگرد مجرمانه در ایام نوروز دانست و گفت: برخی از سودجویان اینترنتی به امید کم دقتی و سهل انگاری هموطنان اقدام به راه اندازی سایت های جعلی موسوم به فیشینگ برای سرقت اطلاعات کارت های بانکی کاربران می کنند و در نهایت از حساب ها بانکی کاربران برداشت غیر مجاز انجام می دهند.

سرهنگ آذردرخش افزود : هموطنان عزیز جهت آشنایی با راه کارهای مقابله با سایت های فیشینگ می توانند به آگهی های منتشر شده در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

این مقام مسئول خرید کردن از سایت های رسمی را راهکاری مطمئن دانست و گفت: تمامی سایت های مهم در فرم های ورود اطلاعات خود از پروتکل https استفاده می کنند.

وی مهمترین نکته را در تایپ url در آدرس بار مرورگر دانست و اظهار داشت : کاربران سعی کنند خودشان آدرس سایت مورد نظر را در قسمت url وارد کنند و از کپی کردن یا رفتن به لینک هایی که در سایت های مختلف ارائه شده جداً خودداری کنند.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا