به بهانه ایام فاطمیه


یزدفردا :سری یادداشتهای علیرضا جلالی در شبکه اجتماعی و نگرشهای خاص  وگاه جمع بندیهای لطیف  از مسایل و استقبال دوستان باعث شد تصمیم به انتشار آنها در یزدفردا بگیریم انشالله  نظرات شما مشوق ما برای ادامه ی راه باشد.


به نام خدا 

عنوان :  راهکارهای تربیت

یادم می آید آقای خدایی معاونت پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان یزد در مراسم بازنشستگی خود تجربه سی سال فعالیت تربیتی خود را اینگونه بیان کردند :

"به نظر من برای اینکه دانش آموزان نجات پیدا کنند کافیست آنهارابه یکی از چهارده معصوم وصل کنید "

از همان لحظه متوجه شدم که این حرف به ظاهر ساده و تکراری !! بسیار مهم و کاربردی است . 

مخصوصا وقتی گفته شده 

کُلّهُمْ نورٌ واحِدٌ

خوب که بنگریم مهربانی و محبت و دستگیری این گروه به گونه ای بوده که در انحصار مسلمانان باقی نمانده اند بسیاری از انسانهای آزاده دنیا به یکی از این چهارده معصوم گره خورده اند خدا رحمت کند جرج جرداق مسیحی می گوید  :

من 200 بار نهج البلاغه را مطالعه کردم تا بتوانم درباره شخصیت امام على علیه السلام بنویسم. اعراب آن روز، قدر على بن ابى طالب علیه السلام را نشناختند و او را درک نکردند. على بن ابى طالب علیه السلام متعلق به قرن بیستم است.

اما نکته این است که هر کس متناسب با آفرینش خود باید بگردد ببیند به کدام یک از این چهارده معصوم بیشتر  ارادت پیدا میکند مثل چهارده کلیدی که یکی یا چند تا یا همه  ی آنها قفل دل ما را باز می کنند ! خوب هم که به جامعه  نگاه کنیم  عده ای امام حسینی هستند عده ای حیدری و عده ای امام زمانی و....خلاصه فرق نمی کند به هر کدام وصل شویم به سرچشه وصل می شویم .

اما  فرا موش نکنیم هر دوازده امام و پیامبر مهربانی علاقه ای ویژه به فاطمه زهرا سلام الله علیها داشتند وخیلی از وقتها راه ارتباط فقط فاطمه سلام الله علیهاست !

چه خوب گفت دکتر علی شریعتی :فاطمه ،فاطمه است 

علیرضا جلالی  اسفند 93 


مرتبط  



اهمیت کتاب و کتابدار
علیرضا جلالی



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا