به همت اداره تبلیغات اسلامی اشکذر، جلسه مسئولان کتابخانه های شبستان شهرستان در محل این اداره برگزار شد.

در این جلسه،که با هدف ساماندهی کتابخانه های شبستان مساجد شهرستان تشکیل شد، حجت الاسلام محمد پورقیومی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشکذر در سخنانی ارزش کتاب و کتابخوانی را مهم وحیاتی دانست و با بیان اینکه معجزه جاوید پیامبر خاتم (ص)هم از نوع کتاب بوده افزود: در آیات قرآن بارها بر خواندن، بیان کردن و عمل به آموخته ها تاکید شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشکذر با قرائت حدیثی از امام رضا(ع) که فرمود: صدیق کل امرء عقله و عدوه جهله(دوست هر کس عقل او و دشمن هر کس جهل اوست) بیان داشت: بشر هر چه بدی می بیند از جهلش نشات می گیرد.

حجت الاسلام پورقیومی فرهنگ مطالعه در مردم کشور ایران را پایین دانست و بر لزوم حرکت مردم و مسئولان در بالا بردن فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد. وی همچنین از تلاشهای مخلصانه مسئولان کتابخانه های شبستان روستایی و شهری تشکر و سفارش کرد از کتابهای امانی کتابخانه مسجد محافظت داشته باشند و برای استفاده بیشتر نمازگزاران و جوانان از این کتابها تمهیداتی بیندیشند.

در ادامه این جلسه، مدعوین گزارشی از کتابخانه شبستان مسجد خود را ارائه و نظرات و پیشنهاداتشان را برای ارتقاء این طرح مطرح کردند.

گفتنی است در شهرستان اشکذر تعداد 5 کتابخانه شبستان شهری مربوط به مساجد امیرالمومنین (ع)، النبی (ص )، حاجی غلام، ولیعصر(عج ) و جامع رضوانشهر و نیزتعداد 5 کتابخانه شبستان روستایی شامل روستاهای ابراهیم آباد،اسلام آباد،حسن آباد،بندرآباد و همت آباد وکافی آباد زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر فعالیت می کنند. این کتابخانه ها اکثرا پس از نماز مغرب و عشاء به خدمت رسانی مشغولند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا