مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از برگزاری اولین جشنواره فرآورده های کنجدی از 25 اسفند الی 15 فرودین 94 در استان یزد خبر داد.

سید مسعود عظیمی با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با هدف ایجاد بستر مناسب برای توجه به توسعه خوشه محصولات کنجدی و فراهم آوردن زمینه مناسب برای معرفی و شناساندن ظرفیت های تولیدی و تنوع محصولات کنجدی به مسافران و گردشگران نوروزی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این مراسم در دو بخش جشنواره و نمایشگاه برگزار می شود گفت: با توجه به قدمت تولید محصولات کنجدی و کثرت تولید کنندگان این محصولات در شهرستان اردکان، نمایشگاه ارائه مصحولات و تولیدات کنجدی از 26 الی 29 اسفندماه سال جاری در محل دانشکده فرش اردکان برگزار خواهد شد.
عظیمی با اشاره به اینکه این جشنواره در روز سه شنبه 26 اسفندماه و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد، گفت: تقدیر از پیشکسوتان، تقدیر از برند برتر و تقدیر از مدیران نمونه این صنعت از جمله برنامه های این مراسم خواهد بود.
وی تصریح کرد: به منظور آشنایی مسافرین نوروزی با محصولات کنجدی استان یزد این جشنواره در اماکن گردشگری از جمله باغ دولت آباد یزد نیز تا تاریخ 14 فروردین ماه ادامه خواهد یافت.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد افزود: با هماهنگی های انجام شده با تولید کنندگان، فروش این محصولات در ایام جشنواره با تخفیف به مردم ارائه خواهد شد.
عظیمی با بیان اینکه پروژه توسعه خوشه محصولات کنجدی از سال 1390 توسط شرکت شهرکهای صنعتی آغاز شده است، گفت: اجرای این طرح تاکنون دستاوردهای مناسبی را در راستای توانمندسازی واحدهای تولیدی خرد و کوچک این خوشه به همراه داشته است.
وی با اشاره به فعالیت همزمان واحدهای صنعتی در کنار واحدهای صنفی در زمینه تولید محصولات کنجدی در استان یزد بیان داشت: انجام فعالیت های توسعه بازار، استاندارد سازی، ارتقاء سطح تکنولوژی، توجه به کیفیت از جمله برنامه ها و اقدامات این خوشه بوده است.
وی تولید محصولاتی چون کرم ارده، ارده با طعم های مختلف و حلوا کنجدی و اضافه شدن این محصولات به سبد تولیدی خوشه را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در بخش توسعه محصول و بازار عنوان کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا