یزدفردا "سرویس اجتماعی"خبرهای پلیس فتای کشور:رئیس پلیس فتا کردستان از کشف 102 درصدی جرائم سایبری در کردستان خبر داد .

 

به گزارش یزدفردا "سرهنگ "فرامرز شاکری" رییس پلیس فتا کردستان ضمن ارائه آمار وقوع و کشف جرایم سایبری در حوزه استان با اولویت برداشت های غیر مجاز از حساب اشخاص(38%) ، کلاهبرداری رایانه (9%) ، نشر اکاذیب و هتک حیثیت (8%) بیان داشت : کارشناسان پلیس فتا استان در سال جاری موفق به کشف 102 درصدی جرایم شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد : خانواده ها همواره مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشند چراکه هویت ها در فضای مجازی مخفی و غیر واقعی است و کلاهبرداران سایبری همواره در کمین نشسته اند تا به شکارقربانیان خود بپردازند.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان کردستان تصریح کرد : امروزه بعضی افراد فرصت طلب و سود جو با حضور در شبکه های اجتماعی از اعتماد کاربران سوء استفاده نموده و با کسب اعتماد آنان و بدست آوردن مدارک کافی متعاقبا شروع به تهدید، اخاذی و... از قربانیان خود می کنند .

سرهنگ شاکری در خاتمه توصیه هایی را به شرح ذیل عنوان کردند :

*اگر قرار است وجهی را دریافت نمائیم ارائه شماره کارت و یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می کند و نیازی به ارائه دیگر اطلاعات نمی باشد و جهت واریز وجه به حساب شما احتیاجی به مراجعه به دستگاه ATM نیست.

*زبان انگلیسی دستگاه خودپرداز مخصوص کسانی است که به زبان فارسی آشنایی ندارند پس هرگاه شخصی از شما خواست زبان دستگاه را تغییر دهید، ممکن است هدفی خاص را دنبال کند.

* اگر قصد خرید كالا به صورت اینترنتی را دارید از فروشگاه های معتبر و درای نماد الكترونیكی خرید كنید وبلافاصله (بعد از خرید) صورتحساب کارت اعتباری خود را چک کنید تا بتوانید از سوء استفاده های احتمالی در برداشت های غیر مجاز و غیر قانونی جلوگیری کنید .

*مراقب كلاهبرداران پیامكی باشید كه با ارسال و طراحی پیامک هایی با نیات و اهداف خاص ، به دنبال سرقت اطلاعات شخصی و مهم بانکی کاربران و برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی آنها می باشند . امروزه ارسال پیامک های اغواکننده مبنی بر برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی ها به عنوان یکی از شگرد های سودجویان فضای مجازی می باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا