همزمان با هفته منابع طبیعی مراسمی با حضور جمعی از مسئولین ادارات، اساتید و دانشجویان دانشگاه اردکان برگزار شد.

در این مراسم ابتدا دکتر حسین غفوری چرخابی رئیس دانشگاه اردکان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، اهمیت درختکاری را خاطر نشان کرد و گفت: گرامی داشت هفته منابع طبیعی به صورت هر ساله در دانشگاه اردکان نشان از توجه این دانشگاه به موضوع منابع طبیعی و محیط زیست می باشد.

سپس سخنران مراسم صحبت هایش را در موضوعات فلسفه وجودی جشن درختکاری، توسعه پایدار و منابع تشکیل دهنده منابع طبیعی و محیط زیست ارائه کرد. دکتر سیدعلی اکبر یاسینی با اشاره به روایات متعددی در خصوص اهمیت درختکاری گفت: درخت و جنگل یک حلقه از زنجیری به هم پیوسته است که منابع  طبیعی و محیط زیست را تشکیل می دهد. مشاور اسبق پژوهشی دانشگاه تهران همچنین با اشاره به بلایای طبیعی حل اساسی بسیاری از این مشکلات را جنگل کاری در قالب برنامه ای بلند مدت عنوان کرد.

دکتر یاسینی آب، گاز و خاک آلوده و عامل انسانی را از جمله دلایل تخریب محیط زیست برشمرد و افزود: متأسفانه مراتع کشورمان در حال تبدیل شدن به بیابان است و حفاظت از منابع طبیعی نیازمند بسیج همگانی می باشد.این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با مدیران منابع طبیعی کشور گفت: کار آموزش حفاظت از منابع طبیعی باید از سنین کودکی شروع شود و قشرهای مختلف مردم را در بربگیرد.

 در پایان این مراسم دکتر سیدعلی اکبر یاسینی از سوی مسئولین دانشگاه اردکان مورد تجلیل قرار گفت.سپس مسئولین به همراه جمعی از دانشجویان چند اصله نهال را در محوطه دانشگاه غرس نمودند. لازم به ذکر است دکتر سیدعلی اکبر یاسینی در سال 1333 در اردکان متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود گذرانده و لیسانس خود را در رشته مهندسی منابع طبیعی از دانشگاه مازندران، فوق لیسانس خود را در رشته مهندسی صنایع چوب از دانشگاه تهران و دکترای خود را نیز در رشته علوم چوب از آکادمی متزنانسی فرانسه دریافت نمود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا