یزدفردا "باتوجه به شرایط صنعت خودروسازی در اروپا انتظار نمایشگاه خوبی را نداشتیم اما بر عکس فکر می کردیم زیرا نمایشگاه ژنو امسال را می توان بازگشت پرسرعت ها دانست.

دنیای خودرو – از لامبورگینی اونتادور SV گرفته تا بنتلی اسپید ۶، برای هر سوپر اسپرت نامداری از سراسر دنیا در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۵ جایی وجود دارد، ولی به نظر شما ستاره این نمایشگاه جذاب با خودروهای رویایی آن کدام مدل بود ؟


استون مارتین

به گزارش دنیای خودرو ، امسال اتومبیل های سوپراسپرت ، جی تی ها همه از ایده جدیدی برخوردار بودند و ظاهر جذابشان موجب جلب توجه بازدیدکنندگان می شد. برای شروع ما شاهد سورپرایزهایی بودیم اما برخی شرکت ها از جمله فراری،  و فوردهفته ها پیش یک رونمایی مختصری از Ferrari 488 و Focus RS کرده بودند اما Bentley Speed 6 و Aston DBX بدون هیچ اعلام قبلی وارد میدان شدند.


نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵

EXP 10 Speed 6 شرکت بنتلی طراحی قانع کننده ای داشت که منحصربفرد جلوه می کرد و البته آماده تولید نیز بود. اگر بنتلی این بار بخواهد به سراغ خودروی اسپرت کوچک یا اس یو وی برود ما از ایده آن با خبریم. آستون مارتین با ظاهری جسور حضور داشت و جای تعجبی در تودوزی های داخلی خودرو وجود ندارد زیرا همه این ها به لطف Andy Palmer با به عهده گرفتن مدیریت انجام گرفت. من فکر می کنم این اتومبیل ها نسبتا هوشمندانه به نظر می رسند. در حقیقت اتومبیل اس یو وی آستون در این نمایشگاه یادآور Lagonda مفهومی شش سال قبل است.


نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵

آستون مارتین Vulcan بسیار لذت بخش به نظر می رسید و در کنار اتومبیل های McLaren’s P1 GTR و ۶۷۵ LT منحصربفرد و سریع جلوه می کرد. متاسفانه گروه فولکس واگن حضور شکوهمندی در ژنو نداشت اما این موضوع موجب شوک طرفداران نشد زیرا شرکت های قدرتمند عرصه صنعت اتومبیل سازی اروپا همچون بی ام و و مرسدس بنز درمقابل حضور قابل قبولی داشتند و بنز با رونمایی از AMG GT3 خودی نشان داد.


نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵

دو مدل پورشه ۹۱۱ GT3 RS و Cayman GT4 ثابت کردند هیچ شرکتی همانند کمپانی بی ام و اشتوتگارت بهترین اتومبیل های اسپرت را تولید نمی کند. اگر شما برای اتومبیل های آینده لوتوس ابراز نگرانی می کنید، اتومبیل Evora 400 قطعا نگرانی باقی نخواهد گذاشت.


نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵

آئودی R8 همانطور که انتظار می رفت یک اتومبیل حرفه ای بود به خصوص نسخه الکتریکی e-tron که ثابت می کرد اتومبیل های الکتریکی نیز حرف های برای گفتن دارند. اما لامبورگینی Aventador SV تغییر زیادی نکرد و شاهد بلندتر شدن اسپویلرهایش بودیم.


نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵

اتومبیل Superb اشکودا بسیار نسبت به هر نسل دیگر کمتر مغرور به نظر می رسید. ۲۰V20 سئات نیز بیشتر به اتومبیل های فولکس واگن شباهت داشت و اتومبیل شرکت های آلفا،فیات خیلی با ایده جدیدی رو به رو نبودند و البته پژو و سیتروئن نیز از این موضوع مستثنی نیستند.


نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵

در مقابل رنو با اتومبیل های اس یو وی Kadjar و هاچ بک پرسرعت Clio RS 220 که گیربکسی با کلاچ دوبل داشت فضای دلنشینی را در غرفه اش حاکم کرده بود. علاوه بر این ها اتومبیل ۴۸۸ GTB فراری طراحی  Flavio Manzoni را به خوبی نشان می داد که با موتور V8 همراه بود. اما Sergio Marchionne مدیرعامل جدید فراری بیشتر تمایل به استفاده از موتورV12 و سیستم فرمان اس یو وی هایش را داشت.


نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵

شرکت کونیگزگ نیز دست خالی به این نمایشگاه نیامد و اتومبیل های ۱۸۰۰ اسب بخاری Regera و ۱۱۶۰ اسب بخاری Agera RS را به نمایش گذاشت و همچنین به اتومبیل هیبریدی ۴ درب آینده خود نیز اشاره کرده است. پاگانی زوندا نیز حضور کم رنگی داشت و اتومبیل Huayra نسبتا کوچک و قدرتمند  را با خود به این نمایشگاه آورد.


نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵

در نمایشگاه ژنو ما شاهد اتومبیل های اپیدمی پرقدرت بودیم که نشان از فراگیر شدن چنین اتومبیل هایی در اروپاست. یکی از این اتومبیل ها خودروی Civic Type R شرکت هوندا بود که ظاهر جدیدی نداشت اما با تولید ۳۰۶ اسب بخار قدرت و سرعت ۱۶۷ مایل برساعتی اش که معادل کیلومتری آن ۲۷۰ کیلومتر برساعت می شود خبر از هاچ بکی پرسرعت می داد. البته با این خصوصیات Civic Type R را می توان بین سیویک و NSX هوندا دانست.


نمایشگاه ژنو

کمپانی های اتومبیل سازی می توانند از شرکت Infiniti در تولید خودروهایی با ظاهری جذاب الگو بگیرند زیرا واقعا این شرکت ژاپنی اتومبیل هایی با ظاهر زیبا عرضه می کند. همچنین کیا نیز با اتومبیل Sportspace خودی نشان داد و می خواهد تولید آن را از سرگیرد.


نمایشگاه ژنو

از اتومبیل های نمایشگاه ژنو امسال کمپانی امریکایی فورد می توان به اتومبیل GT­ جدید اشاره کرد که در ماه ژانویه معرفی شد و گفته شده تنها ۲۵۰ دستگاه از آن با قیمت اونتادرو ساخته می شود. همچنین اتومبیل چهار چرخ محرک Focus RS نیز از دیگر محصولات فورد بود و همه این ها نشان می داد ما در حال ورود به عصر طلایی فورد هستیم.


نمایشگاه ژنو

بنابراین همه کسانی که نگران هستند باید بگویم بعد از نمایشگاه ژنو ۲۰۰۸ که بسیار به یاد ماندنی بود ، نمایشگاه ژنو امسال نیز بسیار تماشایی بوده و اثبات کرد اتومبیل های سریع همچنان به حیات خود ادامه می دهند و تنها با ظاهر و سایز گوناگونی به نمایش در می آیند.

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ از ۵ الی ۱۵ مارس در شهر ژنو سوئیس برپا می گردد.

 


نمایشگاه ژنو

 

منبع : topgear

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا