مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد گفت: مديران و کارشناسان روابط عمومی ها با رعایت چارچوب هاي بهنجار، قالب های خود ساخته توسط برخي از افراد را بشکنند و اجازه ندهند كساني، براساس برداشت ها و رفتارهای سلیقه ای فضا و افكار عمومي سازمان ها را در دست گيرند.

صبح دوشنبه 25 اسفند ماه نهمین نشست آموزشی مديران و کارشناسان روابط عمومی های استان یزد در سال 93، با موضوع ارتباطات رسانه ای در روابط عمومی در سالن همایش حضرت رسول اکرم(ص) اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.
پاك طينت در اين نشست با اشاره به همپوشاني ايام فاطميه با آغاز سال جديد گفت: ایران کشوری با دين رسمي اسلام و مذهب رسمي تشيع است و مردم ارادت خاصي به ائمه معصومين دارند، از طرفي قدمت تاریخی چندهزار ساله و سنت هاي نيكويي مثل جشن باستانی نوروز برای خانواده هاي ايراني مبارك و خوش يمن است و به همين دلايل روابط عمومی ها نمی توانند نسبت به این دو مسئله بی تفاوت باشند يا يكي از اين دو مناسبت را نادیده بگیرند زیرا هرکدام جايگاه و البته اهمیت خود را دارند.
وی ادامه داد: سلیقه های مختلفی در کشور و در استان وجود دارد كه در جايگاه خود محترم هستند اما نبايد ملاك عمل در سطح جامعه باشند بلكه مرزبندی ها و مسير حركت ما را قانون و شرع اسلام مشخص مي كند و اگر سلايق را ملاك عمل قرار دهيم در واقع قالب هاي خود ساخته اي را بوجود آورده ام كه مانع حركت ما مي شوند.
دبير شورای هماهنگي روابط عمومی های استان افزود: هرگاه پاي سلايق شخصي وسط می آید و فرد احساس می کند برداشت، تفکر و سلیقه اش، دقیقترین و صحیح ترین برداشت ممکن است موجبات چالش در جامعه فراهم مي گردد و وظيفه مديران و کارشناسان روابط عمومی هاست كه با رعایت چارچوب هاي بهنجار، قالب های خود ساخته توسط افراد را بشکنند و اجازه ندهند كساني براساس برداشت ها و رفتارهای سلیقه ای فضاي سازمان ها را در دست گيرند و سلايق شخصي محور برنامه هاي سازمان ها نشوند.
پاك طينت بهره مندي از آموزه های دینی و قانون را لازمه شكستن قالب های خود ساخته دانست و افزود: يك مدير يا كارشناس روابط عمومي بايد مراقب باشد تا خود، اسير قالب هاي خود ساخته نگردد و تلاش كند تا سازمان را از احاطه قالب هاي خود ساخته افراد خاص، خارج نمايد.
وي عدم نقد پذيري و اينكه یک فرد خود را صاحب نظر در هر موضوعی بداند و بر این باور باشد که حرف و رفتارش کاملاً صحیح است را از عوامل شكل گيري قالب هاي خود ساخته دانست و افزود: باید در چارچوب قانون و دین آن هم دینی که در قرآن، نهج البلاغه، روایات و احادیث معصومین (ع) آمده و مراجع آگاه، حدیث شناس و فقیه آن را برای ما تبیین نموده اند حرکت کنیم و در این صورت است که جامعه با یک آرامش خاطر مباحث خود را دنبال می کند و ديگر اسير كج سليقگي هاي افراد خاص نمي گردد.
مديركل روابط عمومي استانداري يزد با اشاره به تجربه تاريخي چند سال گذشته در خصوص تداخل زماني اعياد ملي با مناسبت هاي عزاداري مذهبي گفت: جامعه و مردم ایران به خوبی بارها و بارها ثابت کردند اینگونه مناسبت ها را مدیریت و از آن عبور می کنند اما شایسته است ما بعنوان روابط عمومی که ادعا داریم پل ارتباطی مردم و مسئولین هستیم و ادعای درستی است از ابزار لازم استفاده کنیم و قالب های خودساخته موجب نشوند حرمت ایام مذهبي شکسته شود یا مناسبت هاي ملی کمرنگ دیده شوند.
وي در پايان بخش اول سخنان خود با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و برشمردن بخشی از خصوصیات آن حضرت گفت: واقعیت این است که بارها گفته و می گوییم حضرت فاطمه(س) باید الگو و سرمشق زندگی ما باشند ولی هیچ وقت نگفته ایم این الگو بودن چگونه باید اتفاق بیفتد؟
وی ادامه داد: باید زندگی حضرت زهرا(س) را مطالعه کنیم و اگر نخوانیم و ندانیم نمی توانیم زندگی معصومین و بزرگان دینمان را الگو قرار دهیم.
پاك طينت در پایان سخنان خود از شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان و دشتی مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و موسوي مدير عامل شركت پذيرش و پخش پيام هاي بازرگاني استان به جهت همکاری در برگزاری جشنواره ورزشی روابط عمومی ها و اصحاب رسانه تقدیر و تشکر نمود.

نقش مهم روابط عمومی ها در خدمت رسانی به مردم


مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت : نقشی که روابط عمومی ها در بحث خدمت رسانی به مردم دارند نقش مهم و جایگاه ارزنده ای است .
سیدجلیل عفتی بحث خدمت رسانی به  مردم را از وظایفی دانست که مورد توجه ویژه دولت تدبیر و امید قرار گرفته است و افزود: تکریم ارباب رجوع، اطلاع رساني شفاف و صادقانه مي تواند موجب مشاركت بيشتر مردم در مبارزه با آسیب های اجتماعی گردد.
وي حساسيت روابط عمومي ها نسبت به مشكلات مردم را ضروري دانست و گفت: بايد اطلاعات واقعی را به مردم ارائه دهيم زیرا اطلاع رسانی شفاف موجب بالارفتن مشاركت مردم مي گردد.
در ادامه این نشست مديران و کارشناسان روابط عمومی های استان در قالب "تریبون آزاد"  به بیان دیدگاههای خود در رابطه با ارتباطات رسانه ای و نحوه تعامل دستگاه های خود با رسانه ها پرداختند.
در پایان این نشست از برگزیدگان پرتال خبري و همچنين برگزيدگان جشنواره ورزشی روابط عمومی ها و اصحاب رسانه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.


 

 

سایت خبری

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا