در نشست خبری مدير عامل جمعيت هلال احمر استان يزد با اشاره به فعاليت 9 پايگاه ثابت امداد و نجات جاده‎‎اي در راه‎‎هاي مواصلاتي استان، از افزايش دو برابري اين پايگاه‎‎ها با كسب مجوز راه‎‎اندازي 9 پايگاه سيار امداد و نجات جاده‎‎اي در استان خبر داد.

 دکتر حمید پارسائیان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در آستانه سال نو و سفرهاي نوروزي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر تمام راه‎هاي مواصلاتي استان تحت پوشش پست‎‎هاي امداد و نجات استان هستند.

وي همچنين با اشاره به اضافه شدن دو خودروي امداد و نجات به خودروهاي موجود در استان، خاطرنشان كرد: با توجه به محدوديت تعداد بالگرد جمعيت هلال احمر، اين بالگرد از 25 اسفندماه تا دوم فروردين ماه در استان يزد مستقر خواهد شد.

اين مسئول خاطرنشان كرد: در همين رابطه 250 امدادگر و نجاتگر استان در دوره‎‎هاي بازآموزي 30 ساعه در مدت سه روز شركت كرده و آموزش‎‎هاي لازم را فرا گرفته‎‎اند.

به گفته وي، در سال گذشته امدادگران استان يزد 70 سانحه جاده‎‎اي در استان را تحت پوشش قرار داد‎‎اند و از اين لحاظ با توجه به ارزيابي‌‌هاي كشوري يزد در بين 10 استان برتر كشور قرار گرفته است.

استقرار 27 پست راهنمايان نوروزي هلال احمر در استان يزد

پارسائيان با اشاره به آموزش 300 نيروي داوطلب هلال احمر براي استقرار در پست‎‎هاي راهنمايان نوروزي اين جمعيت در استان، در اين مورد افزود: در ايام نوروز استان 27 پست در اين رابطه در مبادي ورودي و محورهاي مواصلاتي استان مستقر خواهند شد.

وي اضافه نمود: در قالب اين طرح كه براي پانزدهمين سال همزمان با سراسر كشور در يزد برگزار مي‎‎شود، علاوه بر راهنمايي مسافران و توزيع بروشور و لوح‏‏هاي فشرده فرهنگي، برپايي خيمه‎‎هاي نماز، چادرهاي دوستدار كودك، برگزاري مسابقه نقاشي با اهداي جوايزه انجام مي‎‎شود.

اجراي طرح فرشتگان رحمت با حمايت خيرين استان

مدير عامل هلال احمر استان با اشاره به اجراي طرح فرشتگان رحمت براي اختصاص سبدهاي كالا به محرومان شناسايي شده استان، گفت: اين طرح همزمان با ايام نوروز و با حمايت خيرين استان و كمك دستگاه‎‎هاي مددرسان مانند بهزيستي و كميته امداد انجام مي‎‎شود.

به گفته وي، در نوروز 93 قريب هفت هزار و 800 سبد كالا در بين محرومان استان در قالب اين طرح توزيع شده است.

پارسائيان يكي ديگر از اقدامات نوروزي هلال احمر را آماده باش داروخانه هلال احمر مركز استان با توجه به ارائه برخي از داروهاي كمياب و مورد نياز بيماران ذكر كرد و گفت: البته با  هماهنگي‎‎هاي صورت گرفته در نظر است كه اين داروخانه از سال آينده به صورت شبانه‎‎روزي فعاليت خود را ادامه دهد.

چهار ايستگاه سنجش رايگان سلامت مسافران

"حامد صديقي" معاون امور جوانان هلال احمر استان نيز در اين نشست خبري با اشاره به برنامه‎‎ها و اقدامات صورت گرفته در پست‎‎هاي راهنمايان نوروزي هلال احمر استان، از آمادگي اين جمعيت براي استقبال از مسافران خبر داد.

وي همچنين از استقرار چهار ايستگاه سنجش سلامت براي تست رايگان فشار خون، قند خون و غيره در يزد خبر داد.

 

سامانه 112 آماده دريافت گزارش سوانح سرتاسر استان

"سيدجواد ميرحسيني" معاون امداد هلال احمر استان هم با اشاره به سامانه 112 هلال احمر، از پوشش كامل استان در اين رابطه خبر داد و اظهار كرد: هموطنان در هر كجاي استان در صورت هر گونه اتفاق و حادثه‎‎اي اعم از جاده‎‎اي يا غير جاده‎‎اي مي‎‎تواند موارد را از طريق اين شماره تلفن رايگان براي درخواست امداد گزارش كنند.

وي از برقراري روزانه دو تا سه هزار تماس با اين سامانه در استان خبر داد و گفت: متاسفانه قريب به اتفاق اين تماس‎‎ها غيرضروري و بعضاً مزاحمت است.

ميرحسيني با تاكيد بر رعايت نكات ايمني سفر از سوي شهروندان و مسافران نوروزي، مهمترين علل تصادفات در جاده‎‎هاي استان را عدم رعايت سرعت مجاز، سبقت غيرمجاز،‌توجه نكردن به ايمني خودرو و علائم رانندگي در حين سفر، خواب آلودگي ناشي از ساعت‎‎ها رانندگي و غيره ذكر كرد.

جمع‎‎آوري كمك‎‎هاي مردمي از طريق پايگاه‎‎هاي هلال احمر

"جلال بحريني" معاون امور داوطلبان هلال احمر استان نيز از فعاليت جمع‎‎آوري كمك‎‎هاي مردمي و نيروي انساني از سوي اين معاونت خبر داد و گفت: كمك‏‏هاي مردمي جمع‎‎اوري شده در پايگاه‎‎هاي هلال احمر سطح استان در قالب اجراي طرح هماي رحمت در ماه رمضان و فرشتگان رحمت در ايام نوروز بين محرومان جامعه توزيع مي‎‎شود.

وي افزود: همچنين به مناسبتهاي متخلف اين جمعيت اقدام به عضوگيري و آموزش علاقمندان مي‎‎كند.






 

 

سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا