فرماندار یزد در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد گفت: مبنای تصمیمات شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد در سالجاری استفاده از نظرات کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت و خردجمعی بوده است.

محمود شاکری شمسی در دوازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد در سالجاری با تسلیت ایام فاطمیه، با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش محلی برای تضارب آراء و گفتگو مباحث حوزه تعلیم و تربیت است افزود: خوشبختانه در سالجاری با استفاده از نظرات و پیشنهادات سازنده کارشناسان توانسته ایم در راستای بهبود وضع موجود آموزش و پرورش شهرستان گام برداریم.

فرماندار یزد با تأکید به اینکه مبنای تصمیمات شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد در سالجاری استفاده از نظرات کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت و خردجمعی بوده است اظهار داشت: یکی از اهداف مهم تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استانها و شهرستانها توجه به بحث اصل مشارکت در جریان تعلیم و تربیت است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون به صورت ماهانه جلسات شورای آموزش و پرورش با حضور اکثریت اعضاء برگزار شده و بیش از 80 درصد مصوبات اجرایی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهاب در ناحیه 2 یزد در سال تحصیلی 94 – 93 افزود: در این طرح آموزش و پرورش با همکاری بنیاد ملی نخبگان نسبت به شناسایی و هدایت استعدادهای برتر اقدام می کند.

فرماندار یزد در پایان با تأکید بر شناسایی موانع پیش روی این طرح خاطرنشان ساخت: خوشبختانه این طرح به همه ابعاد فرهنگی ، علمی و دینی دانش آموزان پراخته می شود و از نگاه تک بعدی به دانش آموزان پرهیز شده است.

شایان ذکر است دومين مرحله طرح شهاب «شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر» در سال تحصيلي 94- 1393 با انتخاب دانش‌آموزان پايه چهارم ابتدايي تمامي استان‎هاي کشور (يک منطقه از هر استان) با هدف شناسايي استعدادها در هشت حوزه استعداد کلامي، رياضي، هنري، فضايي، حرکتي، اجتماعي، علوم‌تجربي و فرهنگ ديني که توسط معلمان آموزش‌ديده و براي هدايت عمومي دانش‎آموزان و اولياي آن‌ها مورد بررسي و تحليل قرار گرفته، اجرا شده است.







سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا