یزدفردا"سرویس اجتماعی "خبرهای پلیس فتای کشور:رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از سوء استفاده سارقان سایبری در استفاده از حواله های اینترنتی خبر داد.

 

به گزارش یزدفردا:سرهنگ"اصغر باقریان"در این باره گفت: شهروندی با مراجعه به پلیس فتا غرب استان تهران عنوان داشت چند روز پیش فردی با مراجعه به فروشگاه وی، اقدام به خرید تجهیزات رایانه ای از طریق حواله اینترنتی کرده است، اما تا کنون پس از گذشت چند روز مبلغی به حساب وی واریز نشده است.

"باقریان" ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی کارشناسان پلیس وارد عمل شده و با بررسی های اولیه دریافتند، فرد کلاهبردار با سوء استفاده از ساده لوحی فروشنده ابتدا کارت عابر بانک معیوب خود را در اختیار وی قرار داده و با توجه به اینکه فروشنده از طریق دستگاه کارت خوان موفق به دریافت پول خود نشده، از طریق ثبت حواله اینترنتی غیر معتبر وی را فریب داده و پس از خرید کالاها متواری شده است.

وی افزود: همزمان با رسیدگی به پرونده چند شهروند دیگر به پلیس فتا مراجعه کرده و از کلاهبرداری مشابه خبر داده و تقاضای داد خواهی کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: لذا کارشناسان پلیس به تحقیقات خود ادامه داده و با بررسی های فنی بعمل آمده در نهایت توانستند هویت سارق اینترنتی را شناسایی و طی عملیاتی در شهر اندیشه شهریار دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران تصریح کرد: متهم در بازجویی ها به بزه انتسابی اعتراف کرده و افزود با سوء استفاده از ساده لوحی برخی از فروشندگان با ثبت حواله های غیر معتبر بانکی، آنها را فریب داده و بدون پرداخت هزینه ای، کالاهای مد نظر خود را خریداری و متواری می شده است.

این مقام انتظامی در پایان ضمن اعلام ارجاع پرونده به مرجع قضایی خطاب به شهروندان و به ویژه فروشندگان و متصدیان فروشگاه ها هشدار داد مراقب سوء استفاده برهکاران از حواله های اینترنتی باشند و با افزایش معلومات خود در این زمینه، خود را در برابر کلاهبرداری های اینترنتی مصون سازند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا