یزدفردا:حذف موانع تولیدموجود برسرراه تولیدکنندگان، افتخار مابوده ولحظه ای از خدمت رسانی به صنایع استان رااز دست نمی دهیم ، تا در سهم خویش در تقویت بخش خصوصی سهیم باشیم .

این مطلب را محمد حسین ماجدی اردکانی، مدیرکل اداره استاندارد استان یزد ، حین بازدید از گروه کارخانجات تولیدی ستاره کویر یزدعنوان وگفت : این اداره کل همیشه به دنبال این بوده است که در محدوده وظایف و اختیاراتش ، راه انجام کار وتولید را هموار نموده ونسبت به برداشتن موانع و آفات موجود بر سرراه صنعتگران اقدام وفرآیند تولید را تسهیل نماید .

ماجدی افزود : به نظر می رسد وابستگی صنایع استان برای توسعه به منابع بانکی وشرایط فعلی حاکم بر بازار ، به صورت غیر مستقیم و ناخواسته سیاست خصوصی سازی واصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را کم رنگ کرده واین حرکت عظیم سیر قهقرایی را طی خواهد نمود.

وی ادامه داد : اسناد مالکیت برخی واحدهای تولیدی به دلیل وامها و اعتباراتی که از بانکها وموسسات مالی واعتباری دریافت نموده اند وثیقه وام دهندگان بوده ، ودرصورت عدم رونق مناسب در  تولید و اقتصاد ، واحدهای تولیدی از عهده پرداخت تعهدات خویش برنیامده و به مرور زمان و طی سالهای آینده مالکیت ، کارخانجات تغییر خواهد کرد و شایسته است از  هم اکنون راهکارهای مناسب اندیشیده شود .

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت : بابسته شدن واحدهای تولیدی وصنعتی ،فقط مقوله تعطیلی کارخانجات مطرح نیست ، چراکه از وجود هرواحد تولیدی هزاران کارمند و کارگر ارتزاق نموده و خانواده های بیشماری از این طریق گذران زندگی می نمایند . تعطیلی واحدهای تولیدی یک جمله است ولی عواقب ، آسیب ها و مشکلات اجتماعی مرتبط با آن بیشمار است . که جهت جلوگیری از بروز اینگونه نگرانیها همت مسئولان ، دست اندرکاران واحدهای تولیدی و مصرف کنندگان بسیار چاره ساز است .

وی افزود : همه تولید کنندگان و شهروندان یزدی مطمئن باشند ، وجود هرگونه کالای نامرغوب وبی کیفیت در سطح بازار از نگاه تیز بین بازرسان و کارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد مخفی نبوده و به محض رویت ،نسبت به جمع آوری ، توقیف ،مرجوع نمون و اعلام جرمهای حقوقی اقدام خواهد شد . از تولید کنندگان عزیز یزدی هم تقاضا مندیم به محض ملاحظه هرگونه کالای بی کیفیت و غیر استاندارد مراتب را از طریق مجاری ارتباطی موجود به اطلاع این اداره کل برسانند.

ماجدی در پایان گفت : از ابتدای سال آینده نظارت بربازار از حالت موردی خارج شده و یک شاخه از محصولات مانند فرش های ماشینی موجود در بازار را در برخواهد گرفت و با متخلفان شدیدترین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت نگاه ما ، حفظ منافع صنعت و مشتریان (مردم ) به صورت توامان است و هیچ قصوری پذیرفته شده نیست .

شایان ذکر است :گروه کارخانجات ستاره کویر یزد با 850 نفر کارگر و کارمند از سال 1360 شروع به کار ،و هم اکنون مشتمل بر پنج واحد تولیدی بوده ،که سهم به سزایی در تولید و صادرات کشور داردو در اشتغالزایی استان یزد بسیار موثر بوده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا