ناحیه صنعتی پشت کوه (گاریزات) نیازمند توجه بیشتر مسئولان محلی واستانی بوده تا از حالت رکود فعلی درآمده و به مرور زمان به منطقه ای فعال وپررونق در استان یزد تبدیل شود .

این مطلب را محمدحسین ماجدی اردکانی ، مدیرکل استاندارد استان یزد که به همراه معاونین و کارشناسان اداره کل ، از این ناحیه صنعتی بازدید می نمود عنوان وافزود : یکی از راههایی که می تواند رونق این ناحیه را اضافه نماید ، استقبال بیش از پیش واحدهای تولیدی مستقر در این منطقه از نشان استاندارد ملی ایران و تولید براساس ضوابط و مقررات استاندارد می باشد .

مدیرکل استاندارد یزد خطاب به تولید کنندگان حاضر در این ناحیه صنعتی گفت : وجود تولیدات وواحدهای تولیدی فاقد نشان استاندارد ملی ، بر سرراه تولیدات واحدهای تولیدی داران نشان استاندارد ملی ایجاد مزاحمت نموده وچونان سبزه های هرزمزاحم ، جلو رشد و نمو واحدهای قانون مند را گرفته است .

وی ادامه داد : ازشما تولید کنندگان عزیز می خواهم ، بیایید دست به دست یکدیگر داده و در شناسایی واحدهای تولیدی زیرزمینی متخلف با یکدیگر همکار وهمراه شویم . هدفمان این نیست ، که در ابتدا درخصوص متخلفین برخوردهای چکشی وپلیسی را پیشه خود سازیم ، از آنها خواهش خواهیم کرد ، درچارچوب ضوابط استاندارد تولید کرده وکالای با کیفیت درجامعه و بازار پخش نمایند ، واما اگر ، درخواست برادرانه مسئولین استاندارد استان یزد را زیر پا گذاشتند ، قطعاً دروحله بعد سودجویان و متخلفین را به مراجع ذیصلاح حقوقی وقانونی معرفی خواهیم کرد .

ماجدی در پایان سخنان خود ، درمحل یکی از واحدهای تولیدی روغن های موتور درناحیه صنعتی گاریزات گفت : به شما تولید کنندگان متدین این اطمینان را داده وقول می دهیم ، اگر به سمت دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد بیایید ، و خود را در قالب ضوابط و مقررات استاندارد قرار دهید ، از هیچ کوشش وارائه طریقی برای شما بزرگواران دریغ  ننموده وشما را در جایگاه شایسته خودتان قرار خواهیم داد . خاطر جمع باشید با گرفتن پروانه کاربردعلامت استاندارد بازار فروش و میزان تولید شما بهتر وبیشتر خواهد شد و بار بدهی ها مالی تولیداتان نیز به حداقل خواهد رسید .

در این بازدید ونشست ، که حجه الاسلام والمسلمین دخیل عباس زارع زاده نماینده محترم شهرستانهای بهاباد، بافق ، مهریز، خاتم و ابرکوه درمجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت،گفت: ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین اداره کل استاندارداستان یزد ،شاهد تلاشهای دلسوزانه ومجدانه این عزیزان،جهت رونق گرفتن این ناحیه صنعتی هستم ، که درصورت پررونق شدن این ناحیه صنعتی واحداث واحدهای تولیدی جدید ، اشتغال زایی در این منطقه افزایش یافته ومردمی که از اینجا کوچ ومهاجرت نموده اند ، مجدداً به پشت کوه (گاریزات) برخواهند گشت ، ودرسهم خودشان از بار وفشار تراکم جمعیت موجود در شهرها ومرکز استان خواهندکاست .

این نماینده مجلس در پایان گفت: وسعت مراتع در این منطقه قابل ملاحظه وچشمگیر است ، ولی به دلیل مهاجرت نیروی انسانی به سوی شهرها و مراکز استان ، دام ها از بین رفته و جمعیتشان به حداقل رسیده ، چراکه جهت نگهداری وپرورش دام ها کسی در اینجا نبوده است ، امیدوارم با تصمیم های به موقع و به جای مسئولین ذیربط شاهد رونق اقتصادی و صنعتی هرچه بیشتر در اینگونه مناطق باشیم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا