رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون افزون بر 700 سند مالکیت برای موقوفات استان یزد اخذ شد.
سید مهدی سیدی با اعلام خبر فوق افزود: در راستای حفظ و صیانت از حقوق موقوفات و جلوگیری از تصرف رقبات یکی از اولویت های مهم در سازمان اوقاف و امور خیریه تثبیت و اخذ اسناد مالکیت رقبات موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه می باشد.
وی از رشد 30 درصدی اخذ سند مالکیت اوقاف خبر داد و عنوان کرد: 740 سند مالکیت در سال جاری برای موقوفات استان یزد صادر شده که این میزان در سال گذشته 500 مورد بوده است. 

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین از انعقاد تفاهم نامه سه جانبه همکاری با اداره ثبت و بنیاد مسکن خبر داد و افزود: اداره ثبت در راستای اخذ اسناد مالکیت با توجه به امکانات و نقش‌هایی که در اختیار دارد این تسهیلات را برای اداره اوقاف فراهم می کند و بنیاد مسکن نیز برای شهرهایی با کمتر از 25 هزار نفر جمعیت اطلاعات مکانی املاک را در اختیار اداره اوقاف می‌گذارد.
وی همچنین تهیه نقشه utm را برای موقوفات یادآور شد و افزود: با استفاده از این نقشه موقعیت جغرافیایی موقوفه ، مختصات، حدود ، متراژ و ابعاد موقوفه در دسترس خواهد بود که در تثبیت وضعیت موقوفات و رقبات موثر می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا