نخستین جشنوره ملی فرآورده های کنجدی با شعار فرزندانی سالم و باهوش با محصولات کنجدی صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین شهرستان اردکان و ذینفعان خوشه محصولات کنجدی آغاز به کار کرد.

در ابتدای این مراسم سید مسعود عظیمی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد ضمن خوش آمدگویی اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد بستر مناسب برای توجه به توسعه خوشه محصولات کنجدی و فراهم آوردن زمینه مناسب برای معرفی و شناساندن ظرفیت های تولیدی و تنوع محصولات کنجدی به مسافران و گردشگران نوروزی می باشد.
عظیمی با بیان اینکه پروژه توسعه خوشه محصولات کنجدی از سال 1390 توسط شرکت شهرکهای صنعتی آغاز شده است، گفت: اجرای این طرح تاکنون دستاوردهای مناسبی را در راستای توانمندسازی واحدهای تولیدی خرد و کوچک این خوشه به همراه داشته است.
وی با اشاره به فعالیت همزمان واحدهای صنعتی در کنار واحدهای صنفی در زمینه تولید محصولات کنجدی در استان یزد بیان داشت: انجام فعالیت های توسعه بازار، استاندارد سازی، ارتقاء سطح تکنولوژی، توجه به کیفیت از جمله برنامه ها و اقدامات این خوشه بوده است.
عظیمی با بیان اینکه این مراسم در دو بخش جشنواره و نمایشگاه برگزار می شود گفت: با توجه به قدمت تولید محصولات کنجدی و کثرت تولید کنندگان این محصولات در شهرستان اردکان، نمایشگاه ارائه مصحولات و تولیدات کنجدی از امروز آغاز به کار کرد که تا 29 اسفندماه سال جاری در محل دانشکده فرش اردکان برپا خواهد بود.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی یزد خاطر نشان کرد: به منظور آشنایی مسافرین نوروزی با محصولات کنجدی استان یزد این جشنواره در اماکن گردشگری از جمله باغ دولت آباد یزد نیز تا تاریخ 14 فروردین ماه ادامه خواهد یافت.
شایان ذکر است در این مراسم از 13 نفر از برگزیدگان این صنعت در زمینه های برند برتر، بسته بندی برتر، پیشکسوتان صنعت و استاندارد سازی با اهدای تندیس جشنواره تقدیر به عمل آمد.








سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا