اکبر یزدانی

در خبر ها آمده بود که بزرگان موسیقی در حرکتی شایسته و با تعامل طوماری امضا و به لغو بعضی کنسرت ها اعتراض نموده اند.

گذشته از شرایط کنونی که گروه های فشار و خود سر بدون در دست داشتن هیچگونه مجوزی اقدام به اینگونه حرکات مینمایند و با توجه به روح عرفانی موسیقی و نیاز انکار ناپذیر انسان به این نوای الهی باید گفت ابزار و آلات و نوای موسیقی خود به خود نه تنها مایه فساد و تباهی نبوده و نخواهد بود؛ بلکه شرایط تکامل انسانی را در بر دارد و مهم استفاده ی صحیح، به جا و به موقع آن است که باعت تهیج و تکامل انسان میگردد.

با یک موزیک انسان ها منقلب میشوند و با یک موسیقی بد تحریک؛ پس مهم یافتن نوع موسیقی در زمان درست و ریتم درست است تا جایی که رزمنده ای را به شرایط آرمانی سینه سپر کردن برساند و در شرایطی انسان فکور را به فکر کردن و خدا جویی ترغیب نماید.

جلوگیری از اساس موسیقی در هیچ دین و آئینی توصیه نشده و در هر جای جهان بنا به موقعیت جغرافیایی و انسانی آن منطقه موسیقی جهت بارور کردن افکار انسانی بکار رفته است، استفاده سیاسی کردن از این مقوله و مردم را فریفتن تنها کار افکار پوسیده ی متحجر است.

از افکاری که از این حربه عوام را تحریک و در تقابل با تمدن انسانی قرار میدهند باید پرسید چگونه و با چه مجوزی شادی ها را قصد بایگانی دارند. چگونه میتوان روح بشر را زندانی کرد؛ چگونه  نواهایی که قرن ها مردم سراسر جهان با آن زیسته اند، قصد حذف کردن دارند.

اما با تمام این تفاصیل این حرکت میمون صنفی را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود که تمامی صنوف خود را موظف و متعهد به دفاع از خود نماید.

اساتید دانشگاهی، دانشجویان و هر صنف دیگر با اعتراض متمدنانه به افکار سیاه گروهی تندرو در حیطه کاری خود میتوانند امید به آینده ای روشنتر را رقم بزنند و خود را در ایجاد فرهنگ کشور خویش سهیم نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا