فرماندار میبد گفت: سعی کردم در مدت مسئولیتم مدیریت مشارکتی داشته باشم و از افرادی که علاقه‌مند به کارهای فرهنگی و هنری و اجتماعی هستند، بیشترین استفاده را ببریم.

حسین فلاح با بیان این‌که جزء 5 فرمانداری هستیم که رتبه اول استان را کسب کرده‌ایم، گفت: از عملکرد 70 درصد ادارات شهرستان راضی هستم، اما برخی ادارات از ظرفیتی که در اختیار داشتند به‌خوبی استفاده نکرده‌اند.

فرماندار میبد ادارات راه و شهرسازی، برق، آموزش‌وپرورش، دانشگاه میبد و هلال‌احمر را به‌عنوان پنج اداره‌ای برشمرد که به جهت عملکرد فراتر از ظرفیت خود به‌عنوان اداره برتر در سال 93 معرفی و از آن‌ها تقدیر شده است.

وی بخشی از مشکلات ادارات شهرستان را کمبود بودجه عنوان کرد و افزود: باید بپذیریم که مدیران می‌بایست در جهت جذب اعتبارات و فرصت‌های موجود، تلاش بیشتری انجام بدهند.

فلاح، اعتباراتی که در سال 1393 به شهرستان میبد اختصاص‌یافته را نزدیک به 3 برابر سال قبل عنوان کرد و در خصوص بخش ندوشن هم بیان داشت: علیرغم اینکه بودجه در سال قبل بسته‌شده بود، تمام تلاش خود را کردیم و قول‌هایی هم از مسئولین استان برای جبران بودجه در سال 1394 گرفتیم.

فرماندار میبد ادامه داد: خوشبختانه تعامل خوبی با مجموعه استانداری یزد، بخصوص معاونت عمرانی و معاونت سیاسی استانداری و همچنین اداره کل راه شهرسازی استان برقرار شده است.

وی یکی از موضوعاتی که همواره در زمان تأمین اعتبارات زبانزد مسئولین استانی است را وجود خیّرین زیاد در شهرستان میبد عنوان کرد و گفت: به نظر من برای تشویق و جذب کمک‌های بیشتر از ناحیه خیرین، استان هم باید در اختصاص اعتبارات دولتی عنایت بیشتری به شهرستان داشته باشد.

فلاح تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون با بیش از 20 تن از وزرا و معاونین رئیس‌جمهور، ملاقات داشته‌ام و حدود 40 درصد از دست آورده سفرها به پایتخت به ثمر رسیده است و ما بقی نیز نیاز به پیگیری رؤسای ادارات دارد.

وی ادامه داد: ما در طول سال گذشته دو همایش بزرگ فرهیختگان برگزار کرده‌ایم که یکی از آن در ابتدای سال در شهرستان و با حضور بیش از 600 نفر از فرهیختگان و نخبگان میبدی و همایش دوم نیز در همین روزهای اخیر در تهران با حضور 250 نفر از میبدی‌های مقیم تهران برگزار شد.

فرماندار میبد افزود: با هدف جذب هر چه بیشتر فرهیختگان میبدی، خانه فرهیختگان را در بافت تاریخی بازسازی کرده‌ایم و در ایام تعطیلات نوروز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده یک باب خانه قدیمی واقع در بافت تاریخی میبد نیز خریداری و در حال بازسازی هست و قرار است حداکثر تا مردادماه سال جاری و در روز خبرنگار از آن به‌عنوان دفتر خبری شهرستان راه‌اندازی شود.

فرماندار میبد به کد دار شدن مرکز تحقیقات ژنتیک شهرستان هم اشاره کرد و از حمایت‌های دکتر کرباسی و دکتر امامی (رئیس بیمارستان دی تهران) و همچنین از پیگیری‌های مجدانه هیئت‌امنای این مرکز و بخصوص آقای پایدار تقدیر و تشکر نمود.

وی همچنین ضمن تشکر از شهرداری، اداره راه و شهرسازی، شرکت تعاونی دهیاری‌ها، بخشداری مرکزی و شرکت شهرک‌های صنعتی میبد افزود: علیرغم کمبود اعتبارات، پروژه روشنایی حدفاصل میدان آیت‌الله خامنه‌ای تا پل خورشید به طول نزدیک به 20 کیلومتر در دست اجرا داریم که بخشی از عملیات فونداسیون و سنگ جدول آن رو به اتمام است که قرار است تحت عنوان مجموعه چهارباغ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فرماندار میبد درخصوص طرح گازرسانی به ندوشن نیز خاطرنشان کرد: این طرح در سال 93 کلید خورد و برای گازرسانی به روستاهای اطراف، در سال 94 اقدام خواهد شد.

وی در خصوص رکودی که در بازار واحدهای صنعتی پدید آمد و صاحبان صنایع را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد، اظهار داشت: شاید بتوان گفت این موضوع بیش از 20 درصد وقت ما را گرفت و با جلساتی متعددی که با سرمایه‌گذاران داشتیم و با همکاری شورای تأمین توانستیم بحران صنعتی در این سال را پشت سر بگذاریم و امیدواریم بتوانیم با گذر از 6 ماهه اول سال 94 شاهد یک فرصت خوب باشیم.

وی گریزی به بحث مسائل اجتماعی شهر زد و گفت: ما میبدی‌ها ذاتاً نوع‌دوست هستیم و نیاز به یک نشاط اجتماعی داریم، لذا باید زمینه ایجاد برنامه‌های مشارکتی را فراهم نمائیم و اگر در این راستا فردی نیز خطا کرد نباید او را طرد کنیم.

فرماندار میبد تصریح کرد: ورزش و بخصوص ورزش‌های همگانی باید به‌عنوان یک فرهنگ عمومی تقویت شود و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

فلاح افزود: خوشبختانه سالن هلال‌احمر در اختیار شورای شهر و شهرداری قرارگرفته و از آن می‌توان به‌عنوان فرهنگسرا استفاده نمود و هر از چند گاهی برنامه‌های در راستای تقویت روحیه نشاط و شادابی شهروندان اجرا کرد.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت حسینیه‌ها و تکایا در طول سال بهترین استفاده ببریم و خوشبختانه این کار در برخی از محلات شروع‌شده و برنامه‌های ورزشی همچون پینت بال و تنیس روی میز به اجرا درآمده است.

فلاح با اشاره به برنامه آموزش‌وپرورش میبد با همکاری هیئت‌امنای حسینیه انصار بفروئیه و برپایی نمایشگاهی تحت عنوان میبد شناسی به مدت یک هفته در این حسینیه، این کار را بسیار قشنگ برشمرد و اظهار امیدواری کرد: این حرکت در طول سال ادامه یابد و از این حسینیه‌ها و فضاهای مذهبی صرفاً در ایام محرم استفاده نشود.

فرماندار میبد در رابطه با روند پیگیری پروژه شهر خلاق در شهرستان میبد اظهار داشت: موضوع شهر خلاق بحث تازه‌ای نیست و از سال‌ها قبل این مسئله توسط شخص بنده مطرح شده بود.

وی بابیان اینکه اجازه نمی‌دهد هیچ فرد و گروه از هر حزب و جناحی از این موضوع سوءاستفاده کند، تصریح کرد: نمی‌شود با انجام چند کار تجاری و برگزاری نمایشگاه مبل در این زمینه فعالیت کرد.

فلاح افزود: طرح کاندیداتوری میبد به‌عنوان شهر خلاق به قوت خود باقی است، اما این امر نیاز به هزینه کرد دارد و باید اقدامات زیادی در رابطه با تحقق آن صورت گیرد.

فرماندار میبد همچنین گفت: در نامه‌ای به مقامات مربوطه اعلام کرده‌ایم کسانی که مایل به فعالیت در خصوص ثبت میبد به‌عنوان شهر خلاق می‌باشند، باید با ارائه مجوز و طبق برنامه‌هایی که توسط اداره کل میراث فرهنگی استان ارائه می‌شود، اقدام نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا