روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد اعلام داشت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه ایام نوروز و روزهای پایان سال گشت مشترک بازرسی بهداشتی به منظور بازدید از مراکز عر ضه فراورده های خام دامی توسط مدیران کل تعزیرات حکومتی و دامپزشکی و هیأت همراه صورت پذیرفت.

حمید ابوالحسنی اجرای این گشت مشترک را در راستای سیاست های نظارتی دامپزشکی عنوان کرد و افزود: بررسی وضعیت بهداشتی در امر عرضه  انواع فراورده های خام دامی به منظور برخورد با موارد تخلف و تامین امنیت غذایی مردم به ویژه مناسبت های خاص از مهمترین اهداف        بازرسی های مشترک می باشد.

وی تصریح کرد: استان یزد به دلیل وضعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در مرکز کشور همواره به عنوان بارانداز مسافرین به شمار می رود و در طول سال بویژه در این ایام میزبان مسافران نوروزی می باشد. به همین دلیل دامپزشکی سعی می نماید تا با تشدید نظارت خود بر مراکز تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی امنیت غذایی و سلامت مردم را در بازار پر رونق این ایام فراهم آورد.

وی در ادامه به اهمیت حضور مدیر کل تعزیرات حکومتی استان در کنار مسئولین دامپزشکی در این گشت مشترک اشاره نمود و تاکید کرد: همفکری و همیاری نهادهای مختلف فعال در عرضه بهداشت غذایی می تواند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف مشترک این ارگان ها داشته است.

شایان ذکر است در طی این گشت مشترک تعدادی موارد تخلف صورتجلسه و صاحبان مراکز مذکور جهت پیگیری های بعدی به مراجع ذی صلاح ارجاع داده شدند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا