استاندار يزد گفت: دولت تدبير و اميد تمام وعده هايي را كه در تبليغات انتخاباتي به مردم داده است،  مورد به مورد تا تحقق كامل انها پيگيري مي كند.

ظهر چهارشنبه 27 اسفند ماه آخرين جلسه شوراي برنامه ريزي استان در سال 93 با حضور استاندار يزد، معاونين استاندار و مديران عضو اين شورا  و نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي در سالن حميديا برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه اظهار داشت: يكي از  شاخص هاي بسيار چشمگير در سال 93 بحث قانون مداري بود كه تمام همكاران در مسائل مختلف اجرايي شان مباني قانوني را مد نظر داشتند و تلاششان اين بود كه بر محور قانون حركت كنند.
سيد محمد مير محمدي ادامه داد : خوشبختانه مديران ما تفكر سيستمي دارند و اين تفكر ايجاب مي كند اجزاي سيستم همه در تعامل و در ارتباط با هم عمل كنند به همين دليل اين هماهنگي و انسجام در استان وجود دارد و نشان از تجربه بالاي مديريتي و فهم و درك سيستم هاي اجرايي و اعتقاد و پاي بندي به مذهب و وظايف ديني و مذهبي است.
وي افزود: شاخص دومي كه در استان خيلي قابل توجه قرار گرفت، شاخص فرهنگي بود كه تمام مسئولين كشوري از مسائل فرهنگي استان به نيكي ياد مي كنند و اظهار مي دارند: استان يزد يك وجهه فرهنگي بسيار بالايي دارد و در اخلاق و رفتار مديران اين وجهه ديده مي شود.
مير محمدي بيان كرد: شاخص سوم شفافيت كار بود به اين دليل كه تمام تلاشمان اين بود نقدكنندگان را تشويق و نقادي را تقويت كنيم. آزادي بيان و اظهارنظر را در استان توسعه دهيم تا كارهايي كه انجام مي گيرد شفاف تر شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان با اشاره به طرحهاي عمراني انجام شده در استان گفت: خوشبختانه در دولت يازدهم براي اولين بار تخصيص به طرحهاي عمراني 100درصد انجام شده و اين يك نقطه قوت براي دولت و كشور است.
وي با اشاره به حجم عظيمي از طرح هاي ناتمام و نيمه تمام در استان، اظهار داشت: دولت سياست تكميل طرح هاي بالاي پيشرفت فيزيكي 80درصد را ملاك قرار داد تا سرمايه اي كه دارد اين را در معرض استهلاك قرار ندهد و حداقل آن طرح ها بتواند به بهره برداري برسد.
استاندار يزد با اشاره به نقش قانونگذاري مجلس شوراي اسلامي گفت: حضرت امام خميني (ره) مجلس را رأس امور دانستند و بنابراين نقش اصلي را مجلس محترم ايفا مي كند و نمايندگان مجلس با توجه به شرايط كشور قوانين را وضع كرده و به دستگاههاي اجرايي و دولت براي اجرا ابلاغ مي شود لذا اگر نقص قانوني وجود دارد مجلس محترم مي تواند به آن ورود كند و آن را رفع نمايد.


سال جديد را با نگاه جديد آغاز كنيم


مير محمدي در بخش ديگري از سخنان خود با  بيان اينكه نگاه جديد مسئولين در ارتباط با بحث اقتصاد مقاومتي است به تدوين برنامه ششم توسعه اقتصادي كشور در سال 94 اشاره كرد و گفت: اين برنامه بايد مبتني بر شاخص ها والزامات اقتصاد مقاومتي تدوين شود و من از همه عزيزان تقاضا دارم عليرغم بررسي هايي كه داشتند و تلاش هايي كه كردند و پيشنهادات و نظراتي كه دادند باز هم در اين زمينه بيشتر بررسي داشته باشند و راهكارهايي كه بتواند با اندك هزينه بيشترين ثروت را براي ما داشته باشد با ضريب بهره وري بالا در برنامه تدوين كنند.
استاندار يزد ادامه داد:  با تحريم هايي كه بر ما تحميل شده و محدوديت هايي  كه براي كشور ما ايجاد كردند خوشبختانه به پيشرفت هاي قابل توجهي دست يافته ايم و مي توانيم بگوييم كه در زمينه هاي فناوري، آي تي و آي سي تي و بحث مسائل گردشگري  به خود متكي شده ايم.


مديران در سال جديد تعامل بيشتري با رسانه ها داشته باشند


مير محمدي در بخش پاياني سخنان خود ضمن تشكر از رسانه هاي مكتوب و مجازي استان و رسانه ملي اظهار داشت: صدا وسيما و رسانه هاي استان بازوان اطلاع رساني دستگاه هاي اجرايي استان هستند و يكي از نقاط قوت در هر كشوري شبكه هاي اطلاع رساني آن كشور مي باشند.
وي ادامه داد:  هرچه اين شبكه ها قويتر عمل كنند شرايط كشور و پيشرفت كشور بهتر محقق مي شود،  ما بايد رسانه ها را به نحوي كه بتوانيم كمك و تقويت كنيم و من از مديران و مسئولان دستگاه هاي اجرايي استان  مي خواهم در سال 94 تعامل بيشتري با رسانه ها  داشته باشند و راحت تر با مردم حرف بزنند و مسائل را به بهتر مطرح كنند.
استاندار يزد ضمن تشكر از همكاري و مشاركت گسترده  مردم و حضور آنها در تمام عرصه هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي اظهار اميدواري كرد: همه ملت ايران  سال جديد را با نگاهي نو آغاز كنند و سال94 سالي بسيار شاداب و با بركت، همراه با نعمت هاي بيشتر الهي براي مردم باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا