یزدفردا " فتحی خبرنگار یزدفردا در طبس:در ایام نوروز فرصتی دست داد تا بتوانیم با عزیززاده مقدم مدیرکل طبسی سازمان ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی  طی نشستی صمیمی  از اوضاع و احوال ورزش استان خراسان جنوبی بپرسیم .

لطفا خلاصه ای از عملکرد خودتون از بدو قبول مسئولیت سنگین مدیر کلی ورزش وجوانان استان خراسان جنوبی ارائه بفرمایید؟
باسلام وادب خدمت شما وتمامی خوانندگان سایت محبوب "یزدفردا" من از لحظه ای که این وظیفه سنگین و پرمسئولیت را قبول کردم بیشترین و مهمترین دغدغه وتمرکزم را روی نشاط و سرگرمی مردم عزیزمون بوده است.

باتوجه به اینکه مشکلات مادیات و صنعتی شدن باعث این شده که مردم از نشاط و شادابی دور شوند که متاسفانه اغلب بیماریهایی که در هر فردی بوجود می آید به همین سبب است.
بیشترین سعی و تلاشم بر روی میزبانی مسابقات قهرمانی کشور بوده و با توجه به ارتباطاتی که با فدراسیونها و وزارتخانه ورزش وجوانان داریم و از همه مهمتر با توجه به اینکه استان خراسان جنوبی در گوشه ای از کشور پهناور ایران اسلامی واقع شده است و از زیرساختهای خوبی برخوردار نیست و متاسفانه خیلی از همین زیرساختها برای برگزاری اغلب مسابقات میسرنیست ولی با تلاش وهمدلی اجازه ندادیم تا این مشکلات و ضعفها مانع پیشرفت این استان شود.
اغلب مشکلات عدیده ای که مجموعه ما با آن مواجه هست نبود هتل، سالن و فضای اختصاصی رشته های ورزشی در حد استاندارد است.
با همه این مشکلات استان ما آمادگی لازم جهت میزبانی از خیلی از مسابقات را داریم.
ماتوانسته ایم در همین مدت وبا همین امکان کم مسابقاتی نظیر مسابقات کشوری کبدی بانوان ویژه جوانان(منطقه ۵ کشور)، مسابقات کنگ فو ، لیگ برتر هندبال که تیم منیزیم فردوس به عنوان نماینده استان قهرمان شده بود ،به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام باشگاههای آسیا که در کشور قطر برگزار شد ،شرکت کند، . البته جا دارد از همین جا از طرف خودم از مسئولین وکلیه دست اندرکاران این تیم تقدیر و تشکر کنیم.
از دیگر مسابقاتی که برگزار شد بدمینتون بانوان در قائن که آنهم قهرمانی و دارای رنکینگ کشوری بود.
اردو و مسابقات تیم ملی بدمینتون خواهران با تیم افغانستان بود، که برگزار شد.
مهمترین مسابقه ای که در استان خراسان جنوبی برگزار شد ،مسابقات قویترین مردان ایران در شهرستان طبس بود که با استقبال پر شور شرکت کنندگان وتماشاچیان مواجه شد. این مسابقات باپیگیریها و رایزنیهای فشرده که اینجانب با فدراسیون پرورش اندام داشتم و با توجه به اینکه استانها و شهرستانهای دیگری هم اعلام آمادگی کرده بودند توانستم به سختی مجوز برگزاری  این مسابقات را در شهرستان طبس گرفته واین مسابقات به نحو شایسته ای برگزار شد.
شرکت کنندگان از ۲۰استان کشور باهم به رقابت پرداختند.این مسابقات که تماما طبق قوانین و استانداردهای جهانی ودر سطح بسیار بالایی برگزار شد چهار نفر برگزیده به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد. این مسابقات حکم انتخابی جهت شرکت در مسابقات مردان آهنین هم داشت. 
برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان درمیان باهمکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب کشور بین شیعه وسنی برگزار شد که بالغ بر ۵۰۰۰۰هزار شرکت کننده داشت.
دربحث شهرستان طبس چه تمهیداتی داشته اید؟
متاسفانه وقتی اینجانب عهده دار این مسئولیت شدم تمام بودجه های ورزشی این استان بسته شده بود ولی باهمه این مشکلات سعی کردیم حداقل در دو بحث روستاها، روستای هودر را بازدید تا بتوانیم مشکلات و اماکن ورزشی نیمه تمام را هرچه زودتر به  بهره برداری برسانیم.
در مورد شهرستان طبس که در چند مورد وسایل بدنسازی پارکی را تامین کردیم با توجه به درخواستهایی که شد.واگذاری وتامین اعتبار جهت زمین ورزشی چمن مصنوعی فوتبال به مساحت ۲۰*۴۰ با توجه به گرمای شدید و هدر رفت آب فراوان درسال آینده. تکمیل و بهسازی اماکن ورزشی با توجه به قدیمی بودن با کمک استاندار محترم و نماینده طبس. واگذاری اعتبار به خصوص  در بخش مرکزی طبس، دیهوک ، عشق آباد ودر بحث کمک به هیئات ورزشی چون متاسفانه امسال با کمبود شدید بودجه مواجه بودیم نتوانستیم کمک کنیم ولی انشاالله برنامه ریزی کردیم تا سال آینده در اولویت برنامه های این اداره کل خواهد داشت. 
مهمترین هدفی که در سال آینده بیشتر به آن اهتمام خواهیم داشت بحث نشاط اجتماعی و ورزش همگانی است.البته با توجه به پیدایش رشته های ورزشی جدید در کشور سعی میکنیم این رشته های ورزشی را به استان آورده تا بتوانیم نفرات جدیدی به این رشته ها جذب شوند.در مجموع تمام تلاش ما بر این است تا رشاه هایی که باعث نشاط وسرگرمی است را بیشتر اهمیت داده وحمایت وسرمایه گذاری کنیم.
بحث دیگری که داریم به صورت مدون در دستور کار قرار گرفته بحث آمایش سرزمینی است.چون استان ما نشان داده در رشته های انفرادی گامهای مثبت و بزرگی برداشته وحرفی براگفتن داریم سعی داریم در رشته هایی که مدال آورند بیشتر مورد توجه قراردهیم‌.
یکی دیگر ازبحثهایی که در دست اقدام است شورای راهبردی است که به شدت پیگیر هستیم تا عملیاتی کنیم‌.هدف ما علمی کردن ورزش است.البته با کمک همه جانبه دانشگاهها، اساتید ، پیسکسوتان عزیز و صاحب نظرهای ورزشی.هدف اصلی ما وارد شدن به صورت جدی در صحنه ورزش است . مردم ما نیاز مبرم دارن به تحرک و حرکت چون هرچه بیشتر به سمت زندگیهای مدرن و ماشینی پیش میرویم متاسفانه از تحرک افراد کاسته و بالطبع بیماریهای مفصلی ، قلبی وعروقی افزایش می یابد که انشاءالله برنامه هایی برای سال آینده داریم که در زمینه تحرک وحرکت ، ورزشهای همگانی عملی خواهیم کرد.
مورد بعدیی که ما در سال ۹۴ پیگیریم تا بتوانیم در هر شهرستان یک سالن استاندارد و یک خوابگاه برای برنامه های بعدی احداث کنیم.اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم قادر خواهیم بود میزبانی بسیاری از رشته های  ورزشی ، اردوهای تیمهای ملی داشته باشیم.
اینجانب به عنوان سخن پایانی از همه جوانها ومردم ورزش دوست استان خواهش میکنم قبل از اینکه سرو کارمان به دکتر و دارو بیفتد وقبل از اینکه دکتر ورزش کردن را برای ما تجویز کند ورزش را سرلوحه کارهاشون قراربدن وبه فعالیتهای ورزشی بپردازند.
ما اگر میخواهیم خونهای پاکی که از بدو انقلاب ریخته وخونهای پاکی که در دفاع مقدس ریخته شده را بخواهیم ادامه بدهیم وازش حفظ وپاسداری کنیم باید جوانهای پاک ، قوی،  نیرومند و سالمی را به جامعه تحویل دهیم تا ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم. ماهم تمام سعیمان را میکنیم تا فضاهای شایسته و سالم فراهم کنیم تا جوانهای عزیز وقت گرانبهاشون رو به نحو احسنت و شایسته در این فظاها بگذرانند.
در آخر سال جدید را به تمام هم وطنان عزیز ومخصوصا هم استانیها و همشهریان طبسی تبریک عرض کرده ، آرزوی صحت وسلامتی برای همه مردم عزیز از خداوند منان خواستارم امیدوارم سالی شاد پر از موفقیت و پیروزی وبه روزی سپری کنند.خدایا چنان کن سر انجام کا توخشنود باشی و ما رستگار.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا