یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث "خبرهای پلیس استان یزد: - کودکانتان را تشویق کنید که در دریافت تجارب اینترنتی با شما سهیم شوند و به این وسیله همراه با کودکانتان از اینترنت لذت ببرید.

-به فرزندانتان بیاموزید که به غرایز خود اعتماد کنند. اگر در مورد چیزی احساس ناخوشایندی دارند، به شما درباره آن بگویند.

-به فرزندانتان تأکید کنید که هرگز آدرس، شماره تلفن و یا سایر اطلاعات شخصی شامل جایی که به مدرسه می روند یا جایی که دوست دارند بازی کنند را از طریق اینترنت ارسال نکنند.

-به کودکان بگویید که هرگز نباید دوستان اینترنتی خود را شخصاً ملاقات کنند. توضیح دهید که دوستان اینترنتی ممکن است همانی که خود می گویند، نباشند.

-اگر کودکتان علاقه فراوانی به حضور در دنیای مجازی دارد، به جای آنکه او را یکه و تنها رها کنید، با او همراه شوید و به سایت های معتبری که می شناسید سر بزنید. حتی بد نیست سایت های مرتبط با سن و سالش را شناسایی کنید و خودتان برای معرفی این سایت ها پیشقدم شوید.

-به محل قرار دادن کامپیوتر در خانه دقت کنیم
در خانه ای که کودکان و نوجوانان در آن زندگی می کنند، محل قرار گرفتن رایانه خانواده بسیار مهم است. بنابراین بهتر است که رایانه خانوادگی در محلی از خانه قرار گیرد که محل رفت و آمد زیاد اعضای خانواده باشد و تعداد ساعاتی که بچه ها با این رایانه کار می کنند نیز محدود باشد ، بهتر است والدین اطمینان حاصل کنند که سیستمشان دارای نرم افزار امنیتی حاوی ابزارهای کنترلی والدین باشد.
-همچنین هیچ گونه اطلاعاتی را با غریبه هایی که به صورت آنلاین ملاقات می کنید به اشتراک نگذارید. هرگز با غریبه هایی که به صورت آنلاین آشنا شده اید، قرار ملاقات نگذارید و هرگز ضمایم ایمیلهای ارسال شده از طرف غریبه ها را باز نکنید. بهتر است این قوانین به اطلاع همه اعضای خانواده رسانده شود.

-نصب نرم افزارهای امنیتی روی سیستم
خانواده ها باید اطمینان حاصل کنند که نرم افزار امنیتی مستحکمی دارند که سیستمشان را در برابر ویروسها، هکرها و جاسوس افزارها محافظت می کند. این نرم افزار امنیتی همچنین باید محتوا، تصاویر و وب سایتهای خطرناک را فیلتر کند. این نرم افزار باید مرتب به روزرسانی شود چرا که هر روزه تهدیدات جدیدی متولد می شوند که به روزرسانی خودکار نرم افزارهای امنیتی بسیار می تواند در این زمینه موثر واقع شود.
-از ابزارهای کنترلی و نظارتی والدین استفاده شود
تمامی نرم افزارهای امنیتی و پرکاربرد، ابزارهای نظارتی و کنترلی ویژه والدین ارائه می دهند. برای یاد گرفتن نحوه کار با این ابزارها باید زمان گذاشت و از گزینه هایی که موضوعات و محتوای نامناسب را فیلتر و مسدود می کند استفاده کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا