در تقویم اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و  گردشگری استان یزد روز سوم فرورودین ماه امسال روز شهرستان بافق نامگذاری شده است.

صبح امروز همزمان با سوم فروردين ماه كه در تقويم اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان يزد بعنوان " روز بافق " نامگذاري شده است مديركل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، امام جمعه و فرماندار بافق و جمعي از مسئولان استان و شهرستان از امكن تاريخي و جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان بازديد كردند.

مديركل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و  گردشگری استان یزد در حاشيه اين بازديد با اشاره به ظرفيت هاي تاريخي و جاذبه هاي گردشگري شهرستان بافق گفت: شهرستان بافق داراي آثار ثبتي و ميراث فرهنگي متعددي مي باشد و همچنين جاذبه هاي گردشگري فراواني در جهت جذب گردشگران داخلي و خارجي دارد.

"محمد مهدي شرافت" در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمينه بازسازي و احياي اماكن تاريخي و گردشگري شهرستان بافق گفت:خوشبختانه در بحث احيا و مرمت آثار تاريخي و جاذبه هاي گردشگري با همت مسئولان شهرستان بافق و بخش خصوصي اقدامات خوبي صورت گرفته و ما اميدواريم با روند مناسبي كه شكل گرفته است و با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالاي بافق اين شهرستان به عنوان يكي از قطب هاي اصلي گردشگري استان يزد مطرح شود.

وي شناخت  ظرفيت و جاذبه هاي گردشگري شهرستان و همت همه جانبه و عزم عمومي افراد جامعه را از مهمترين راهكارهاي پيشرفت و توسعه صنعت گرشگري در شهرستان بافق دانست و خاطرنشان كرد: عامل اصلي توسعه گردشگري شناخت هويت و ايجاد باورعمومي در جامعه مي باشد كه خوشبختانه اين موضوع در بافق شكل گرفته است  و شهرستان بافق ظرفيت و پتانسل جذب مستقيم گردشگران بين اللملي را نيز دارد.

فرمانداربافق در اين بازديد با اشاره به چشم انداز و محورهاي اصلي سند توسعه شهرستان بافق گفت: يكي از چهار محور اصلي سند توسعه شهرستان بافق بحث توجه به ميراث فرهنگي و صنعت گردشگري در شهرستان مي باشد كه با وجود ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالاي اين شهرستان اين موضوع يكي از مهمترين مباحث  و محورهاي سند توسعه شهرستان مورد توجه قرار گرفته است.

"سيد مهدي طلايي مقدم" با تاكيد بر اهميت جذب گردشگران در توسعه و پيشرفت  شهرستان بافق گفت: شهرستان بافق قابليت آن را دارد كه  به عنوان اولين شهرستان در بحث گردشگري ژئو توريست و گردشگري معدني در كشور مطرح شود.

گفتني است بازدید مسئولان از پست راهنماي مسافران نوروزي ، خانه وحشی بافقی ، میدان خان ، آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) ، مجموعه پارک آبشار ، تعزیه خانه زینبیه ، مجموعه گردشگری و قلعه باقرآباد، مجتمع تفریحی و گردشگری ریگ های صادق آباد و کمپ شهید برزگری بافق از برنامه های روز بافق بود.

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا