یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث "خبرهای پلیس استان یزد: _ پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان یزد توصیه های انتظامی و پیشگیرانه از جرایم را در فضای سایبر به کاربران در ایام نوروز اعلام و از آنان می‌خواهد هشدارهای این پلیس را جدی بگیرند تا از بروز هر نوع مشکلی جلوگیری بعمل آید.

-در مسافرت‌ها و در مواقعی که برای اتصال به شبکه از اینترنت هتل‌ها و مکان‌های عمومی استفاده می‌کنید مطمئن شوید هنگام انجام عملیات بانکداری اینترنتی به استفاده درگاه‌های ورود اطلاعات از پروتکل https مطمئن شده و از صفحه کلید مجازی برای درگاه‌ها برای ورود رمز دوم استفاده نمائید.

-بر روی اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها برنامه‌های کاربردی و مفیدی نصب کنید تا در صورت گم شدن یا سرقت دستگاه به راحتی اطلاعات محلی که دستگاه شما در آن جا قرار دارد را پیدا کنید.

-اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید، این اطلاعات عدم حضور شما در منزل می‌تواند در اختیار سارقان قرار گیرد.

-در صورتیکه از کافی‌نت ها استفاده می کنید حتما پس از اتمام کار از حساب کاربری خود از شبکه های اجتماعی و ایمیل‌ها خارج شوید و تاریخچه مرورگر را به همراه تمام کوکی ها و مابقی اطلاعات پاک کنید و از عدم ذخیره پسورد در سیستم مطمئن شوید.

-روزانه موجودی حساب های بانکی خود را کنترل کنید تا در صورت برداشت غیر مجاز و یا سوء استفاده سریعا از آن مطلع شوید و یا سرویس اعلام تراکنش بانکی از طریق پیامک را از طریق بانک مربوطه فعال نمائید.

-برروی فایل های خود در لپ تاپ و یا سایر وسایل الکتریکی پسورد بگذارید تا در صورت مفقودی اطلاعات شما به دست دیگران نیفتد.

-در استفاده از دستگاه های حامل داده – دوربین عکاسی و هر نوع حافظه جانبی را که همراه خود می‌برید دقت کرده تا در هتل‌ها و سوئیت‌ها جا نماند.

- از کارت های اعتباری و اطلاعات حساب بانکی خود بخوبی مراقبت کنید، حین خرید، کارت اعتباری را خودتان در دستگاه POS بکشید و رمز را نیز خودتان وارد کنید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا