رییس ستاد خدمات سفر شهرستان یزد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا پایان روز گذشته تعداد 140 هزار مسافر نوروزی در شهرستان یزد پذیرش و اسکان داده شدند.

محمود شاکری شمسی ظهر روز سه شنبه افزود: طبق اعلام ستاد استان تا پایان روز گذشته، تعداد 212 هزار نفر اسکان داده شده اند که از این تعداد 140 هزار نفر مربوط به شهرستان یزد است.

وی ادامه داد: در شهرستان یزد 50 هتل ، مهمانسرا و مهمان پذیر که بیش از یک هزار و 300 اتاق و سه هزار تخت را شامل می شود به مهمانان نوروزی خدمت رسانی می کنند.

فرماندار یزد گفت: همچنین توسط ستاد نوروزی آموزش و پرورش سه هزار و 850 کلاس درس برای اسکان آماده سازی شده و علاوه بر آن دستگاه های دولتی نیز مهمانسراهای خود را در اختیار مسافران نوروزی قرار داده اند.

شاکری شمسی اظهار داشت: با توجه به ایام فاطمیه و همچنین وضعیت ناپایدار هوا تعداد مسافران نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کمتر شده، اما پیش بینی ما این است که موج جدید مسافرت ها در هفته آینده آغاز خواهد شد و لذا تمام تمهیدات لازم در این مورد اندیشیده شده است.

رییس ستاد خدمات سفر شهرستان یزد گفت: در کنار خدمت رسانی به مسافران نوروزی در زمینه نظارت نیز اقدامات ویژه ای همچون بازرسی از صنوف بویژه مغازه های عرضه شیرینی و همچنین واحدهای خدمات رسان مثل نانوایی ها بیشتر شده و از لحاظ کمی و کیفی با تعیین کردن بازرسان ویژه نسبت به سرکشی و نظارت مستمر از این واحدها اقدام شده است.

شاکری شمسی افزود: علاوه بر اینکه برای واحدهایی همچون داروخانه ها، نانوایی ها، رستوران ها و... کشیک و خدماتی شبانه روزی دایر شده در ورودی های شهرستان نیز پنج مرکز و ایستگاه جهت راهنمایی و خدمت رسانی به مسافران نوروزی برپا شده است.

فرماندار یزد گفت: ورودی شمالی یزد توسط شهرداری های زارچ، شاهدیه و یزد ایستگاه هایی مجزا ایجاد شده و ورودی جنوبی شهر نیز توسط شهرداری حمیدیا و محور تفت به یزد توسط شهرداری یزد ایستگاه های راهنمایی مسافران نوروزی ایجاد شده است.

وی گفت: در ایستگاه های نوروزی همه دستگاه ها از جمله هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی و بهزیستی حضور ثابت داشته و برای راهنمایی و مساعدت به مهمانان نوروزی انجام وظیفه می کنند و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مشکل خاصی گزارش نشده است.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا