یزدفردا: وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که جعبه سیاه هواپیمای ایرباس A۳۲۰ آلمانی، که امروز صبح سقوط کرده بود، پیدا شده است. همزمان، خبر می رسد که تیم های نجات، به محل دورافتاده وقوع حادثه در حد فاصل شهرهای دینی و بارسلونت در جنوب شرقی فرانسه رسیده اند.


هواپیمای سانحه دیده، با شماره پرواز ۴U ۹۵۲۵، از بارسلون اسپانیا در حال پرواز به دوسلدورف در آلمان بود. این هواپیما ۱۴۴ مسافر، دو خلبان و چهار خدمه پروازی داشته و طبق گزارش‌ها تمام مسافران و خدمه آن کشته شده اند.

بیشتر مسافران این هواپیما، شهروندان اسپانیا و آلمان بودند. دو نوزاد و ۱۶ دانش‌آموز یک مدرسه آلمان که در حال بازگشت از سفر بودند، در این هواپیما حضور داشتند.

این هواپیما در اختیار شرکت هواپیمایی آلمانی ژرمن‌وینگز بود که از جمله شرکت‌هایی است که بلیط‌های ارزان قیمت می‌فروشد. سهام شرکت ژرمن‌وینگز متعلق به شرکت لوفت‌هانزاست.

گروه‌های امدادی عازم منطقه شده‌اند. یک هلیکوپتر امدادی در محل سقوط هواپیما در کوهستان‌های دور دست فرود آمده است. یک مقام محلی گفته است هواپیما متلاشی شده است.

مقام‌های هوانوردی فرانسه گفته‌اند این هواپیما در نزدیکی شهر بارسلونت در ۱۰۰ کیلومتری شهر نیس سقوط کرده است. دفتر نخست‌وزیری فرانسه هم گفته است که این هواپیما در مئولان روول، روستایی دورافتاده در دامنه کوه‌های آلپ فرانسه سقوط کرده است.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه گفته است دسترسی به منطقه‌ای که این هواپیما سقوط کرده، بسیار دشوار است.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه گفته است وزیر کشور را به محل سقوط هواپیما فرستاده است.

پیش از این خبرگزاری فرانسه گفته بود که هواپیما در ساعت ۹:۴۷ به وقت گرینویچ پیام اضطراری صادر کرده اما منابع فرانسوی این مساله را تائید نمی‌کنند.

خبرنگار روزنامه دیلی میرر بریتانیا توییت کرده که اجساد قربانیان به ساختمانی در روستای سن لزالپ منتقل شده‌اند.

شرکت ایرباس در وب‌سایت خود نوشته که هر ۲.۵ ثانیه، یک فروند هواپیمای ایرباس A۳۲۰ این شرکت، یا در حال پرواز است یا در حال فرود. این نوع هواپیماها در بسیاری از خطوط هوایی دنیا به کار گرفته می‌شوند.

خبرنگار بی‌‌بی‌سی می‌گوید شرکت هواپیمایی ژرمن‌وینگز سابقه هیچ سانحه هوایی ندارد و متوسط عمر هواپیماهای این شرکت ۹ سال است اما هواپیمای سقوط کرده از ۲۴ سال پیش پرواز می‌کرد.

سقوط یک فروند هواپیمای ایرباس 320 در فرانسه

یک فروند هواپیمای ایرباس 320 که از اسپانیا به مقصد آلمان در حرکت بود، روز سه‌شنبه در جنوب فرانسه دچار سانحه شده است.

یک فروند هواپیمای ایرباس 320 که از اسپانیا به مقصد آلمان در حرکت بود، روز سه‌شنبه در جنوب فرانسه دچار سانحه شده است.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه از سانحه برای یک فروند هواپیمای ایرباس 320 در جنوب فرانسه خبر داده است.

بنا بر این گزارش، این هواپیما مجموعا 148 سرنشین داشته که 2 نفر از آن‌ها خلبان و 4 نفر هم خدمه پروازی بوده‌اند. هواپیمای سانحه‌دیده متعلق به خطوط هوایی «جرمن وینگز» بوده است.

پایگاه اسپوتنیک نیز گزارش داده است که این هواپیما از شهر بارسلون اسپانیا راهی دوسلدورف آلمان بوده که در منطقه جنوبی آلپ از صفحه رادار محو شده است.


آخرین اخبار از ایرباس ساقط شده در فرانسه


وزیر ترابری فرانسه روز سه شنبه گفت که هیچیک از 148 سرنشین هواپیمای ایرباس ای 320 (A320) آلمانی که در جنوب فرانسه سقوط کرده است، زنده نمانده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس به نقل از مقام های هوانوردی غیرنظامی فرانسه، این هواپیما متعلق به شرکت جرمن وینگز از شرکت لوفت هانزا با 142 مسافر و 6 خدمه شامل 2 خلبان و 4 مهماندار در مسیر بارسلون اسپانیا به دوسلدورف آلمان، در کوه های آلپ فرانسه سقوط کرد.

براساس این گزارش خلبان یک ساعت پیش از سقوط در پیامی اضطراری (SOS)، درخواست کمک کرده بود.

ظرفیت این نوع هواپیما 150 تا 180 نفر است.

فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه در پی اعلام خبر سقوط این هواپیما، دریک نطق تلویزیونی با بازماندگان این سانحه هوایی و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و پادشاه اسپانیا ابراز همدردی کرد.

اولاند گفت که برنار کازنو وزیر کشور فرانسه به محل این حادثه اعزام شده است.

رییس جمهوری فرانسه همچنین این حادثه را رخداد غم انگیز و ناگواری در خاک این کشور دانست.


تلاش برای یافتن علت سقوط هواپیمای آلمانی


نخست وزیر فرانسه گفت که هیچ فرضیه‌ای را درباره سقوط هواپیمای آلمانی رد نمی‌کنیم.

به گزارش تسنیم، "مانوئل والس" نخست وزیر فرانسه طی سخنانی گفت که هیچ فرضیه‌ای درباره سقوط هواپیمای آلمانی که به کشته شدن 150 نفر منتهی شد را رد نمی‌کند.

صبح امروز یک فروند هواپیمای خطوط هوایی Germanwings‌ آلمان که از بارسلون به مقصد دوسلدورف آلمان درحال حرکت بود به دلایلی نامشخص در کوه‌های آلپ در جنوب فرانسه سقوط کرد.

مقامات کشورهای فرانسه، آلمان و اسپانیا با تایید خبر سقوط هواپیمای مذکور اعلام کردند تحقیقات درباره سقوط این هواپیما آغاز شده است.این هواپیما 150 سرنشین داشته و به گفته نخست‌وزیر فرانسه بالگردی که به محل حادثه اعزام شده است موفق به یافتن بازمانده‌ای نشده و به نظر می‌رسد تمام سرنشینان این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا