باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا عصرسه شنبه در کنفرانس مشترک با اشرف غنی همتای افغانی خود گفت: شمار نیروهای آمریکایی مستقر درافغانستان کاهش نمی یابد.

به گزارش ایرنا، اوباما که سخنانش از طریق شبکه تلویزیونی «سی ان ان» پخش شد، تاکید کرد که شمار نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان امسال کاهش پیدا نمی کند و 9800 نظامی آمریکا تا پایان سال 2015 در این کشور باقی خواهند ماند.

اوباما گفت که مأموریت نظامی ارتش آمریکا در افغانستان پایان یافته ولی تعهد آمریکا به امنیت این کشور، هنوز بر سر جای خود باقی است.

رییس جمهوری آمریکا اظهار داشت: با توجه به روند ترورها و انفجارها، افغانستان جای خطرناکی است و آمریکا به عنوان یکی از اعضای ناتو، برای بالا بردن امنیت افغانستان، تعلیم و آموزش نیروهای نظامی افغانستان را ادامه خواهد داد.

وی گفت: برنامه ما کاهش حضور نظامی در افغانستان برای سال 2017 میلادی است.

باراک اوباما در ابتدای کنفرانس خبری مشترک با رییس جمهوری افغانستان حادثه سقوط هواپیمای ایرباس آلمان در فرانسه را که 150 قربانی به همراه داشت تسلیت گفت.

این اظهارات رییس جمهوری آمریکا در حالی بیان می شود که کاخ سفید نیر امروز سه شنبه دربیانیه ای اعلام کرد که 9800 نظامی آمریکایی تا پایان سال 2015 در افغانستان باقی خواهند ماند.

در این بیانیه آمده است: برنامه ویژه سال ۲۰۱۶ برای تعیین شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان در اواخر سال ۲۰۱۵ اعلام خواهد شد.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان و معاون وی روز دوشنبه برای دیدار با رییس جمهوری و سایر مقامات آمریکا وارد واشنگتن شدند.

اشرف غنی را در این سفر «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان همراهی می کند.

وی در این سفر چهار روزه، که نخستین سفرش به آمریکا در طول زمامداری اش به شمار می رود، با باراک اوباما و جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

از جمله موضوعات گفتگوهای دو طرف در این دیدار خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و طرح آشتی ملی دولت افغانستان ذکر شده است.

وی سپس رهسپار نیویورک می شود تا نطق خود را در سازمان ملل ایراد کند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که بیانیه کاخ سفید به دنبال درخواست رییس جمهوری افغانستان در زمینه کند شدن روند خروج نیروهای آمریکایی صادر شده است.

براساس این گزارش، درخواست اشرف غنی زی به دلیل نگرانی از اوضاع امنیتی افغانستان و ناتوانی احتمالی نیروهای افغان در مقابله با حملات فصل بهار شورشیان طالبان است.

قرار بود شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان طی سال ۲۰۱۵ به پنج هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یابد.

به گزارش رویترز، رییس جمهوری آمریکا در این زمینه گفت: افغانستان کشوری خطرناک باقی مانده و مهم است که همکاری امنیتی میان دو کشور ادامه پیدا کند.

وی که در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای افغان خود سخن می گفت اظهار داشت که روی کار آمدن دولت جدید در افغانستان فصل جدیدی در روابط میان دو کشور می گشاید.

این نخستین دیدار اوباما با رییس جمهوری جدید افغانستان است که شش ماه پیش به این سمت انتخاب شد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا