یزدفردا "هم زمان با صبح روز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) و با حضور اقشار مختلف عزاداران فاطمی ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان در این مراسم با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا (س) در خلقت افزود: تربیت و معاد باوری، ایثار باوری و توجه به محرومین، امامت محوری و ارتباط با خدا مهمترین اصولی است که زندگی این بانوی بزرگوار را سراسر نور کرده است.
وی با اشاره به اینکه انتخاب های ما در زندگی متاثر از باور های درونی ماست اظهار داشت: محبوب های جان و دل ما در زندگی و رفتارمان ظهور و بروز می کند و هرچه این گرایشات درونی را به ائمه اطهار علیهم السلام و حضرت زهرا سلام الله علیه نزدیک نماییم رفتار ما نیز تغییر خواهد کرد.
سخنران مراسم عزاداری روز شهادت حضرت زهرا در ادامه محبوب های جان و دل حضرت زهرا (س) را برشمرد و تاکید کرد: انس با قرآن کریم، نگاه به چهره پیامبر که همان نگاه راهبردی در زندگی یا ولایت محوری است، انفاق در راه خدا، عفت و حجاب و غیرت و عشق به بندگی و عبادت از اصول رفتاری است که حضرت صدیقه طاهره آن را محبوب خود می داند.
وی در تشریح این اصول افزود: ریشه تمامی اعوجاج ها و کجی ها در تاریخ اهل بیت (ع) دنیا طلبی دشمنان اهل بیت بوده است.
این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به خصوصیت های منحصر به فرد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تصریح کرد: مهمترین رفتار برای تربیت فرزندان عمل و رفتار والدین است.
قرائت خطبه فدکیه ، عزاداری ، سینه زنی و مرثیه خوانی مداح اهل بیت و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.




سایت خبری یزد فردا



این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا