به گزارش یزدفردا"با اجرای طرح یکسان سازی برگزاری بازارچه های نوروزی صنایع دستی، 50 بازارچه در یزد و مناطق و شهرستان های تابعه استان فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان تعطیلات نوروز دایر می باشند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی یزد در این خصوص گفت: طی برنامه ریزیها و هماهنگیهای صورت پذیرفته از سوی معاونت صنایع دستی کشور در خصوص طرح یکسان سازی بازارچه های فروش صنایع دستی، عموم مردم و به خصوص مسافران و میهمانان نوروزی می تواند با مراجعه به این بازارچه ها نسبت به خرید هدایا ، صنایع دستی و سوغات استان یزد اقدام کنند.

محمدرضا دهقان مهرجردی خاطرنشان ساخت: استان یزد یکی از مهم ترین استان های کویری ایران است که صنایع دستی آن را سرامیک و سفال ، کاشی هفت رنگ، زرگری، زیلوبافی، شعربافی، شمد، دستمال ، دارایی، چادرشب، قناویز گیوه، حصیر، خورجین، روفرشی، سفره، احرامی و ...تشکیل می دهد.

وی اظهار داشت: از جمله این بازارچه ها می توان به بازارچه خانه نواب وکیل و حیران، حسینیه فهادان، میدان وقت الساعت، خانه صنایع دستی یزد (عمارت فخرالدین)، بازارچه دائمی اردکان، نمایشگاه نوروزی در شهرستان اشکذر، بوستان ناجی و باغ دولت آباد یزد اشاره کرد.

گفتنی است این بازارچه ها تا پانزدهم فروردین 1394 برای بازدید علاقمندان، هنرمندان و میهمانان نوروزی دایر می باشند.





سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا