به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد به مناسبت روز شهرستان میبد خانه فرهیختگان این شهرستان افتتاح شد.

این مراسم با حضور آیت ا... اعرافی امام جمعه موقت میبد و قم، جمعی ازمسئولین استان و شهرستان و همچنین فرهیختگان میبد در فرمانداری برگزار شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد در مورد محل خانه فرهیختگان اظهار داشت: این بنا متعلق به دوره قاجاریه و در محله شهیدیه میبد واقع شده است و مشهور است که این بنا متعلق به پدر حضرت آیت ا... علیرضا اعرافی امام جمعه قم (مرحوم حضرت آیت ا... حاج ابراهیم اعرافی (ره)) می باشد که با همت دست اندرکاران و مسئولان میراث فرهنگی و با صرف هزینه دو میلیارد و پانصد میلیون ریال مرمت شده است.

محمود ادیبان بدنه سازی و کف سازی کوچه منتهی به خانه، بدنه سازی، کفسازی، نورپردازی، تأسیسات برقی و مکانیکی را از جمله اقدامات مرمتی و تجهیز این مکان فرهنگی عنوان کرد.

لازم به ذکر است که فعالیت سرای فرهیختگان در راستای بهره وری از فرهیختگان و نخبگان شهرستان میبد، جهت تسهیل در کلیه امور شهری، سیاسی، فکری و ... می باشد که نخستین بار در سال 1374 در ایام نوروز آغاز به کار کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا