(انتخابات مجلس هشتم 483)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در آستانه دور دوم انتخابات مجلس شورا اسلامی در حوزه یزد و صدوق با صور بیانیه ای رسماً اعلام کرد،

در دور دوم انتخابات هم مانند دور اول از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کند.


متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
بسمه تعالي

ميزان راي ملت است. امام خميني(ره)

همواره انتخابات از مهم ترین رویدادهای جامعه بوده و بر شئون مختلف زندگی مردم تاثیر بسزایی داشته و نقش تعيين کننده آن در شکل دهي به روند حرکت جامعه غیر
قابل انکار است،به خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی که در آن نمایندگان منتخب به مدت 4 سال سرنوشت کشور را تعیین می کنند

از اين رو بر همه اقشار و گروه ها لازم است که با ديدي جامع و عميق به اين مسئله نگريسته و به صورت فعال به اين عرصه وارد شوند.

دانشجويان و تشکل هاي دانشجويي به عنوان قشر آگاه و بيدار جامعه در اين زمينه وظيفه سنگين تري به عهده داشته، و لازم است با بررسي جوانب مختلف به بهترين شکل در اين عرصه حضور يابند.

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد به عنوان بخشي از بدنه جنبش دانشجويي در انتخابات اين دوره مجلس شوراي اسلامي سعي کرد با ارائه ديدي تازه و روشی نوين براي مشارکت فعال در صحنه انتخابات، از آسيب هاي احتمالي ورود کورکورانه و بدون آگاهي به عرصه انتخابات نيز جلوگيري نمايد.

از اين رو در هر دو دور انتخابات در حوزه يزد و صدوق با برگزاري جلسات پرسش و پاسخ و مناظره سعي کرد تا در حد توان خود، هم فضايي براي ارائه نظرات مختلف فراهم آورد و هم به رسالت خود در دادن آگاهي به دانشجويان و مردم تا حدي عمل نمايد.

ميزگرد انتخاباتي با حضور 4 تن از کانديداهاي دور اول در تاريخ 20 اسفند 86 و جلسه مناظره ميان کانديداهاي راه يافته به دور دوم در تاريخ 2 ارديبهشت 87 در اين راستا بوده است.

اما انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد ضمن تشکر از همه کانديداهايي که با حضور خود در عرصه انتخابات زمينه مشارکت بيشتر مردم را فراهم آورده اند اعلام مي دارد که *در دور دوم انتخابات نيز همانند دور اول از هيچ کانديدايي حمايت نخواهد کرد.*

خاطرنشان مي سازد اين موضع گيري نه به خاطر ضعف احتمالي کانديداها و يا مخالفت فکري با آن هاست، بلکه به اين دليل است که اساساً جايگاه دانشگاه و تشکل هاي دانشجويي را بالاتر از آن مي دانيم که با معرفي يک کانديدا خود را محصور نظرات يک شخص يا يک جريان سياسي نماييم. 
یزدفردا  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا