یزدفردا "مهندس محمد مهدی شرافت با ابلاغ حجت الاسلام کروبی به عنون رییس ستاد انتخاباتی استان یزد وی منصوب  شد .

به گزارش خبر نگاریزدفردا "محمد مهدی شرافت با رای صد درصد اعضاءشورای مرکزی حزب اعتماد ملی یزد وهمچنین تائید  حزب اعتماد  ملی تهران و شخص اقای کروبی به عنوان رییس ستاد انتخاباتی استان یزد حجت الاسلام کروبی منصوب شد .

بر اساس همین گزارش قائم مقام وی در ستاد انتخاباتی حمید رضا کارگر دبیر حزب اعتماد ملی شاخه یزد می باشد که به نحوی تجربه ستاد انتخاباتی نهمین دوره ریاست جمهوری در یزد  در حال شکل گیری است .

محمد مهدی شرافت که در زمان انتخابات نهم بر خلاف اکثریت سیاسیون استان که در ستاد های دیگر گرد آمده بودند با گروهی همراه جوان در عرصه انتخابات با حمایت از کروبی ثابت نموده بود که اعتقاد راسخ به کروبی و برنامه های او دارد وحتی در زمانی که اعضآئ مجمع روحانیون مبارز یزدی در ظاهر با کروبی و در باطن از هاشمی حمایت می کردند و کروبی را گزینه ای برای خالی نبودن صحنه می دانستند او و همرا هانش با تمام توان در عرصه تبلیغات انتخاباتی حاضر بودند.
شرافت که در زمان انتخابات نهم ریاست جمهوری مسئول ستاد انتخاباتی حجت الاسلام کروبی دراستان یزد بود و یکی از گزینه های مطرح جهت تصدی ریاست حزب اعتماد ملی در استان یزد به حساب می آمد وبعد از انتخابات رایزنی هائی از طرف شورای مرکزی حزب در تهران جهت پیوستن وی به حزب اعتماد ملی صورت گرفت ولی به هر صورت او از پیوستن به حزب اعتماد ملی خود داری نمود و حمید رضا کارگر یکی از فعالین سیاسی استان که از اعضاء فعال ستاد کروبی در استان هم بود به عنوان رییس حزب نوپای اعتماد ملی استان انتخاب و طی چهار سال گذشته رهبری این حزب در استان را بعهده داشته است.

کروبی با انتخاب مجدد مهندس شرافت غیر حزبی به عنوان مسئول ستاد انتخاباتی خود در یزد نشان داد در انتخابهای خود بیش از مسائل حزبی به نقش و تاثیر افراد بیشتر اهمیت داده و قرار نیست در صورت پیروزی در انتخابات، با استفاده از نیروهای محدود حزبی خود به فکر اداره کشور باشد و مهندس شرافت نیز با پذیرش مجدد مسئولیت ستاد انتخاباتی کروبی در استان یزد به نوعی وفاداری وپافشاری براعتقادات خود را ثابت نموده و خود را در جبهه مقابل افراد فرصت طلبی که با هر بادی به یک طرف می چرخند وملاک اعتقاداتشان ،کسب منفعت و قدرت  بیشتر می باشد قرار داد.

به هر حال انتخاب شرافت با ویژگی های  منحصر به فرد اخلاقی اش   که جذابیت خاصی برای او در نزد افکار عمومی ایجاد نموده قطعا در جذب نیروهای کار آمد در ستاد حجت الاسلام کروبی  تاثیر به سزایی داشته وهمچو انتخابات نهم ریاست جمهوری اخلاق مدار ترین و کم حاشیه ترین ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری دهم خواهد بود .

 نگاهی کوتاه  به کارنامه مهندس شرافت :


در کارنامه سوابق و مسئولیت های مهندس محمد مهدی شرافت ؛ مدیر اداره طرحها و دفتر مطالعات شهرداری ،مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر یزد ،معاونت خدمات شهری ،معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ،مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی ،و شهردار چهارساله دوره اول شورای اسلامی شهر یزد ،مشاور توسعه و عمران استاندار یزد ودر حال حاضر مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان یزد ومدیر بافت فرسوده شهر یزد دیده می شود .
مهندس شرافت اولين شهردار منتخب شوراي اسلامي شهر يزد که تا بحال به عنوان يك ركورد دار شهردار چهار ساله شورا است وي با تعامل با شوراي اول توانست خدمات ارزنده اي به شهر يزد انجام دهد .شرافت و شوراي اول كه توانستند چهارسال با کنار گذاشتن مسائل حاشیه ای بویژه با عدم ورود به مباحث سیاسی فضای کاری مناسبی را فراهم نموده و با سرعتی مناسب و تصاعدی به مشکلات عمده شهر بپردازند.
در کارنامه فعالیتهای اجرائی وی در زمان شهرداری یزد می توان به تکمیل طرح های نیمه تمام شهری مانند " ادامه بلوار بسيج (بلوار موسي بن جعفر ) و اتصال آن به بلوار دهه فجر ،پارك بزرگ دانشجو وشهداء ،پروژه دروازه قران بعد از بيست سال و بلوار جانبازو...شروع پروژه های جدید و بهره برداری از آنها مانند" (پل قدس )، بلوار ابوالقاسم رشتي ، خ. شهيد عابدي ،خ. آذر يزدي ،اولين پاركينگ طبقاتي یزددر خيابان قيام، غسالخانه بهداشتي در خلدبرين يزد ،پارك بزرگ آزاد شهر ،ساختمان جديد شهرداري يزد ( شوراي اشلامي شهر) ،اولین پارك بانوان يزد؛استارت و شروع به كار پروژه هایی "پارك كوهستان يزد ،كشتارگاه صنعتي يزد ،پارك دويست هكتاري مهر آوران (اطراف دخمه صفائيه)، پروژه پل حجاب پشت ترمينال مسافربري ، تملك پروژه بلوار آيت الله خامنه اي (قاسم آباد )،بهره برداری از بلوار استقلال ادامه كمربند شمالي شهر يزد ، پنج شنبه بازار ،ومصوب نمودن طرح هاي فراواني كه مواردی راه اندازی و مواردی هم در دست اقد ام می باشد مانند" بلوار كوثر (اتصال ميدان امام حسين به ميدان امام علي ) ،شهدای محراب و.....اشاره نمود .

 

 

 

 

 

 

 

به هر حال شرافت پس از  آمدن شوراي دوم و  بدليل نپذيرفتن خواست بعضی اعضاء شوراي دوم كه پاکسازی شهرداری از افرادی بود که علیرغم شایستگی ، تجربه و توانائی خود را تسلیم محض شورا و اعضاء آن نمی دانستند و منطبق بر قوانین مربوطه شخصیت قانونی شهرداری و شورا را به صورت مستقل قلمداد میکردند،که نتیجه عمل به این خواست را در رسوایی مالی یکی از اعضاء مصر در این امر افکار عمومی تجربه نمودند "با شهرداري یزد خداحافظي نمود .

وی پس از خداحافظی با شهرداری یزد به عنوان ،مشاور توسعه و عمران استاندار یزد  منصوب و مشغول به كار شد وپس از چندي به عنوان مدير عامل سازمان مسكن سازان انتخاب و مشغول به كار گرديد وعملكرد وي در مسكن سازان نيز روند رو به رشدي داشته كه از مجال اين خبر خارج است. 

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا