میزبانی گروه پیشگامان از مردم در الکامپ هفدهم

یزدفردا:غرفه گروه پیشگامان در سالن خلیج فارس در بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات کشور این روزها شاهد حضور شخصیت های مختلفی است.


به گزارش روابط عمومی گروه پیشگامان، اگرچه در آخرین روز نمایشگاه الکامپ به عنوان بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات کشور شلوغی نمایشگاه دو چندان شده است اما باید گفت الکامپ 2011 تفاوت های آشکار و پنهان زیادی با دوره های گذشته دارد.


در غرفه گروه پیشگامان در سالن خلیج فارس، از مدیران دولت، مهمانان و شخصیت های ویژه گرفته تا مشترکان اینترنت پرسرعت، شرکت های همکار با گروه و سایر اقشار مردم حضور چشمگیری دارند و از فعالیت های مختلف گروه کسب خبر می کنند.


در غرفه شرکت پیشگامان امن افزار به عنوان یکی از سه شرکت کننده گروه در نمایشگاه، فعالان حوزه امنیت وب حضور پررنگی دارند به طوری که دیدارها و گفتگوهای متعدد و جالبی در بین امنیتی های ایرانی شبکه صورت می گیرد.


شرکت پیشگامان محتوا گستر نیز به عنوان مجری و یکی از اپراتورهای تلفن بین الملل روزهای شلوغی را می گذارند. از یک سو با انبوه سوالاتی بی پاسخ مواجه هست که در خصوص تغییرات در تعرفه ارتباطی مواجه هست و از سوی دیگر با مجموعه مشتریان وفادار خود روبرو شده که هنوز بر سر دوراهی انتخاب سرویس خود مانده اند. با این حال مهمانان این غرفه نیز برای یکدیگر روزهای امیدبخش و خوبی را در آینده آرزو می کنند.


اما شلوغ ترین بخش غرفه بزرگ گروه پیشگامان در اختیار شرکت پشگامان توسعه ارتباطات است. شرکتی که ارائه دهنده خدمات پرسرعت ADSL را در کشور بر عهده دارد.


ارائه تعرفه های باورنکردنی و زیر قیمت بازار اینترنت موجب شده است تا مدیران این غرفه یکی از شلوغ ترین های جزیره گروه پیشگامان در الکامپ 2011 را تجربه کنند.


به نظر میر سد علی رغم مسائل پیرامون الکامپ 2011، گروه پیشگامان و سایر شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه با نوع جدیدی از بززگترین رویداد سالانه خود مواجه شده و آن را برای همیشه در دفتر خاطرات فعالیت اقتصادی خود نگهداری کنند.


همچنین روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان "نمايشگاه الكامپ هفدهم، شلوغ اما خاموش " در خصوص الکامپ 2011 نوشت: نه خبری از غرفه‌های خوراکی است که هر ساله به یکی از مکان‌های شلوغ نمایشگاه الکامپ تبدیل شده بود و نه خبری از صدای موسیقی پرهیجان که از بلندگوهای نمایشگاه پخش می‌شد.


در الکامپ هفدهم جای غرفه‌های خوراکی را غرفه‌های شرکت‌های مخابراتی و اینترنتی گرفته‌اند که سعی می‌کنند بازدیدکنندگان را به طرف خود جلب کنند و به جای موسیقی پرهیجان هم هر از گاهی یک گوینده با صدایی خشک و جدی تبلیغات این شرکت‌ها را می‌گوید.


الکامپ هفده ساله در فضايي بالغ بر 48 هزار مترمربع و با حضور 571 شركت داخلي و 57 شركت خارجي برگزار می‌شود. برگزارکنندگان این دوره از نمایشگاه نو‌آوري‌هاي نمايشگر‌هاي انتخاباتي وزارت كشور، رونمايي از رسانه‌هاي مجازي، رونمایی از خدمات دولت الكترونيكي و افتتاح شبكه شباب را از جمله ويژگي‌هاي بزرگ و برتر اين نمايشگاه نسبت به دور قبل معرفی می‌کنند.


ایران الکامپ 2011 به عنوان بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات کشور با شعار «ایران الکامپ؛ آینده امروز» تا 22 آذر و از ساعت 9 الی 16 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی میزبان علاقه مندان حوزه فناوری اطلاعات کشور است. سالن‌های شماره 38A و 27 مربوط به دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک، سالن‌های 6 و 7 مربوط به شبکه، امنیت، اینترنت، خدمات ICT و رسانه‌های مجازی، 31A,B،35، 38 مربوط به الکترونیک و سخت‌افزار، سالن‌های 40، 40A، 41A,B، 44-1 و 44-2 مربوط به بخش نرم‌افزار، تجهیزات شناسایی و مکان‌یابی رادیویی از جمله اصلی‌ترین سالن‌ها وبخش‌های الکامپ هفدهم هستند.



به دنبال محصولات نوین - اگر از ترافیک پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی عبور کردید و به سالن‌های نمایشگاه رسیدید حتما قبل از ورود به سالن‌ها مراقب موکت‌های قرمز تاخورده و پستي و بلندی داخل سالن‌ها باشید که باعث زمین‌ خوردنتان نشود.


وقتی صحبت از نمایشگاه بین‌المللی می‌شود سریع به این فکر می‌کنید که قرار است چه محصولات تکنولوژیک نوینی برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی شود، اما همین که پایتان به غرفه‌ها می‌رسد می‌فهمید که خبری از دستگاه‌های دیجیتالی جدید نیست و بیشتر محصولاتی هم که در نمایشگاه دیده می‌شود همان محصولاتی است که پیش از این در جهان و حتی در پاساژهای کامپیوتری می‌توانید پیدا کنید. حتی در این دوره از نمایشگاه خبری از غرفه‌هایي که به شکل جزیره‌ای کنار هم قرار گرفته بودند و با استفاده از نمایشگرهای بزرگ بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب می‌کردند هم نیست.


در الکامپ هفدهم که بخش دولتی در آن حضور پررنگی دارد، سالن‌های دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک هم با برپایی نشست‌ها و همایش‌هایی در خصوص بالا بردن امنیت خصوصی کاربران در فضای اینترنت یا معرفی خدمات الکترونیکی سازمان‌ها دولتی سعی در جذب مخاطبان به سالن‌های خود داشتند.


شرکت‌کنندگان: کیفیت و مدیریت ضعیف است


شاید در کنار حضور پررنگ شرکت‌های دولتی یکی از نقاط ضعیف نمایشگاه الکامپ که اکثر حاضرین در نمایشگاه هم به آن اشاره می‌کنند عدم حضور شرکت‌های بزرگ آی‌تی کشور باشد ، در مقابل اما شرکت‌هایی هم بودند که برگزاری این نمایشگاه را بهتر از پارسال می‌دانند و بر این باورند که مجری این نمایشگاه با آنها هماهنگی کامل داشته ، خوب یا بد، نمایشگاه الکامپ تا دو روز دیگر به کار خود ادامه می‌دهد و باید منتظر ماند و دید بعد از پایان این دوره از نمایشگاه چه خبرها و انتقاداتی در خصوص این نمایشگاه منتشر می‌شود. منبع : دنیای اقتصاد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا