با هم برش هایی از مواضع رییس جمهور را در آن سالها از نظر می گذرانیم. بالاخص بخشی که مربوط به شورای نگهبان است. نهادی که امروز رییس جمهور تفسیر آن را از اصل 113 قانون اساسی در مورد حدود اختیارات رییس جمهور قبول ندارد

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند

بازخوانی برخی مواضع دکتر احمدی نژاد درسال ۸۴

اداره كشور محدود به عده‌ای خاص نباشد

 

حرف من و همه ملت ايران در اين روزها تنها اين است كه ما عدالت مي‌خواهيم، مي‌خواهيم بساط فقر و فساد و تبعيض از اين سرزمين برچيده شود...نبايد اداره كشور را محدود به عده‌اي خاص و وابسته به باندهاي قدرت و ثروت كرد... كساني كه سالم كار مي‌كنند از نظارت‌ها نيز هيچ هراسي ندارند... شوراي نگهبان سد محكمي در برابر كساني است كه به دنبال مصادره‌ حقوق ملت هستند.

در انتخابات سال 84 گفتارهای سیاسی عرضه داشته شد که هنوز می تواند محملی برای بررسی تطور عقیدتی برخی افراد و جریانات سیاسی باشد. در انتخاباتی که به تعبیر برخی تحلیلگران یک وزن کشی تمام عیار سیاسی بود این محمود احمدی نژاد بود که با شعارهایی خاص رای ملت را به خود اختصاص داد و منتخب ملت نام گرفت . از همین رو بعد از گذشت 7 سال می توان دوباره به این شعارهای خاص نظر کرد و بدون هیچ نیت سیاسی تطبیق این شعارها بر وضعیت فعلی را ارزیابی کرد.با هم برش هایی از مواضع رییس جمهور را در آن سالها از نظر می گذرانیم. بالاخص بخشی که مربوط به شورای نگهبان است. نهادی که امروز رییس جمهور تفسیر آن را از اصل 113 قانون اساسی در مورد حدود اختیارات رییس جمهور قبول ندارد.

 

دکتر احمدی نژاد در ۸ تیر ۱۳۸۴ در دیدار با اعضای شورای نگهبان بر نقش بي‌بديل شوراي نگهبان قانون اساسي در حفاظت از آزادي‌ها و حقوق مشروع مردم تاكيد كرد و گفت: شوراي نگهبان سد محكمي در برابر كساني است كه به دنبال مصادره‌ي حقوق ملت هستند.

 

احمدي‌نژاد با گرامي‌داشت ياد شهيد دكتر بهشتي، گفت: شوراي نگهبان از مهم‌ترين، كليدي‌ترين و حساس‌ترين اركان نظام است كه به طور غيرمستقيم از سوي مردم برگزيده شده تا مسووليت صيانت از حقوق و آزادي‌هاي آن را بر عهده بگيرد. اگر شوراي نگهبان نباشد، كساني كه به روش‌هاي غيرمشروع و غيرصحيح به ثروت‌هاي بادآورده دست يافته‌اند، همه حقوق و آزادي‌هاي مردم را يكجا مصادره و حقوق ملت را پايمال مي‌كنند.

 

رييس جمهوري منتخب با قدرداني از زحمات بي‌شائبه‌ي اعضاي شوراي نگهبان، عملكرد اين شورا را ضامن حفظ حقوق مردم و فرهنگ و استقلال كشور دانست و گفت: كساني كه سالم كار مي‌كنند از نظارت‌ها نيز هيچ هراسي ندارند.

 

وي با ذكر اين نكته كه اعضاي شوراي نگهبان قانون اساسي از متدين‌ترين و صالح‌ترين انسان‌ها هستند، وجود چنين نهادي را در دنياي بي‌نظير و نقش نظارتي اين شورا را حائز اهميت خواند.

 

رييس جمهوري منتخب اظهار داشت: مردم در جريان انتخابات بسيار روشن گفتند، عدالت، عزت، كرامت، رفع فقر و فساد را مي‌خواهند و از بازي‌هاي سياسي برپا شده و كشمكش‌هاي بيهوده و رفتارهاي ناشايسته خسته شده‌اند. مردم دوست دارند در سازندگي كشور نقش بيشتري را برعهده بگيرند و از فرصت‌ها بهترين نتيجه حاصل شود.

 

مي‌خواهيم بساط فقر و فساد و تبعيض از اين سرزمين برچيده شود

 

در ۱ تیر ۱۳۸۴ محمود احمدي‌نژاد در آخرين سخنراني انتخاباتي خود در سالن شهيد بهشتي مشهد گفت: من از همه هواداران خود مي‌خواهيم 48 ساعت آينده را با آرامش، متانت، اخلاق و منطق جلو بروند و دعا كنند، چون با نظر لطف امام رضا (ع) همه توطئه‌ها خنثي مي‌شود.

 

مرحله دوم انتخابات همه افراد و گروه‌هايي كه حضور پر شور شما مردم در مرحله اول منافعشان را به خطر انداخته است، دست به دست هم داده‌اند تا مانع از اعمال اراده ملت شوند. لذا از همه شما مي‌خواهم با هوشياري و دقت اين دو روز را بگذرانيد.

 

احمدي نژاد ادامه داد: حرف من شما و همه ملت ايران در اين روزها تنها اين است كه ما عدالت مي‌خواهيم، مي‌خواهيم بساط فقر و فساد و تبعيض از اين سرزمين برچيده شود و ايران عزيز سربلند و نمونه در جهان باقي بماند.ملتي با سابقه و بزرگي ايران نبايد در دنيا ملتي دست دوم يا سوم باشد چون ما مي‌توانيم در مدت كوتاهي كشورمان را به كشور نمونه در منطقه تبديل كنيم.

 

وي با بيان اين كه همت بلند ملت ايران هر كاري را مي‌تواند انجام دهد ، گفت: ملت ما توانائي پرورش انسان‌هاي بزرگ و مديران توانمند زيادي دارد و نبايد اداره كشور را محدود به عده‌اي خاص و وابسته به باندهاي قدرت و ثروت كرد.

 

اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه دولت بايد خود را خدمت گزار ملت بداند، گفت: مردم ما اين خط‌كشي‌ها و جبهه‌بندي‌ها را قبول ندارند و اين‌ها را برخواسته از باند قدرت و ثروت مي‌داند، مردم ما يك خانواده و يك تن بزرگ و روح واحد هستند.

 

به گزارش فردا،وي كه با تشويق‌هاي پياپي هواداران خود با شعار احمدي‌نژاد، دوستت داريم مواجه شده بود، گفت: اين تخريب‌ها آخرين تيرهاي تركش كساني است كه با چسب دوقلو خود را به صندلي قدرت چسبانده‌اند و نمي‌خواهند آن را رها كنند.

 

اراده‌ي ملت به كرسي مي‌نشيند

 

در روز سوم تیر 84 نیز محمود احمدي‌نژاد پس از انداختن راي خود را به صندوق شماره‌ي 855 در شعبه‌ي مسجد جامع نارمك از ملت ايران به عنوان زنده‌ترين، آگاه‌ترين، باشعورترين و نوع‌دوست‌ترين ملت‌ نام برد و افزود: من بعنوان خادم ملت افتخار مي‌كنم كه جزئي از اقيانوس و درياي امواج با زلال و باشكوه ملت ايران هستم. افتخار مي‌كنم كه مورد اعتماد باشعورترين و باشكوه‌ترين ملت قرار گرفتم. من خادم كوچك و جاروكش ملت ايران هستم من از تمام رسانه‌ها تشكر مي‌كنم. آن‌ها در اين انتخابات وظايف خود را به نحو احسن انجام دادند و لازم مي‌بينم كه از رسانه ملي كه نقش تبليغاتي خوبي را در اين انتخابات ايفا كرد، صميمانه تشكر كنم. قطعا در آينده‌ي نزديك شيوه‌ي تبليغات ما بعنوان يك الگوي مترقي به تمام جهان معرفي مي‌شود.

 

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درمورد نقش رسانه‌ها و آزادي بيان در دولت احتمالي‌اش گفت: آزادي روح انقلاب و بزرگترين هديه‌ي بشري است، اكنون رسانه‌هاي ما داراي آزادي هستند ولي با آن آزادي كه در روح انقلاب نهفته است، كمي فاصله دارد. رسانه‌ها بايد در امور اقتصادي ، اجتماعي، سياسي و فرهنگي دخيل باشند و جامعه را مورد نظارت قرار دهند.

آفتاب نیوز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا