یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث "خبرهای پلیس فتای کشور:سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به ممنوعیت بکارگیری کدهای پاپ‌آپ از سوی فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک اظهار داشت : کاربران فضای سایبر خواست در صورت مشاهد تخلف سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک، تخلف این سایتها را در سایت مرکز توسعه تجارت ثبت نمایند و به پلیس فتا نیز اعلام کنند.

 

به گزارش یزدفرا،سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی ملزم به پرهیز از استفاده و بکارگیری کدهای پاپ‌آپ و کلیک دزدی هستند، گفت: در صورت مشاهده، برخورد قانونی با این فروشگاه‌ها صورت می‌گیرد و کاربران می‌توانند در صورت مشاهده سایت‌های فروشگاه‌هی دارای نماد اعتماد الکترونیک آن را به پلیس فتا اطلاع بدهند.

سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش با بیان اینکه تمامی سایت های دارای نماد اعتماد الكترونیكی ملزم به رعایت موارد مندرج در تعهدنامه کسب و کار اینترنتی دارای نماد اعتماد الكترونیكی می باشند، تصریح کرد: فروشگاه های اینترنتی حقیقی و حقوقی در جشنواره "دوشنبه بازار اینترنتی" از استفاده و بکارگیری کدهای پاپ‌آپ و کلیک دزدی خودداری کنند.

سرهنگ آذردرخش با اشاره به دومین جشنواره خرید اینترنتی تحت عنوان جشنواره "دوشنبه بازار اینترنتی" از 18 تا 25 اسفند ماه گفت: از فروشگاه های اینترنتی حاضر در این جشنواره تقاضا داریم حدود قانونی را رعایت کرده و برای کسب سهم بیشتر از بازار از ترفندهای پاپ‌آپ، کلیک دزدی و... استفاده نکنند که در صورت مشاهده حتما این فروشگاهها به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا همچنین از کاربران فضای سایبر خواست در صورت مشاهد تخلف سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک، تخلف این سایتها را در سایت مرکز توسعه تجارت ثبت نمایند و به پلیس فتا نیز اعلام کنند.

وی با بیان اینکه "دومین جشنواره دوشنبه بازار اینترنتی" در راستای گسترش تجارت الکترونیک و تامین فضای امن برای خرید مردم و ترغیب خرید اینترنتی صورت گرفته است، افزود: این گسترش تجارت الکترونیک در کشور نباید با هرج و مرج همراه باشد.

سرهنگ آذردرخش با بیان اینکه مرکز توسعه تجارت الکترونیک تلاش دارد تا با راه اندازی اینگونه جشنواره ها علاوه بر تسهیل خریدهای اینترنتی مانعی برای حراج های دروغین در فضای سایبر باشد، گفت: با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال و عید نوروز شاهد حراج های زیادی در فضای سایبر هستیم که بسیاری از این حراج ها کذب است و گردانندگان این حراج ها اهداف دیگری دارند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه تمامی فروشگاههای اینترنتی در این جشنواره داراینماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت هستند، افزود: کاربران در هنگام خرید در این جشنواره به این نکته توجه داشته باشند و می توانند با مراجعه به سایت مرکز توسعه تجارت لیست این فروشگاه ها را مشاهد نمایند و یا با کلیک بر روی لوگوی نماد اعتماد الکترونیک از درستی این نماد مطمئن گردنند.

سرهنگ آذردرخش به وعده رسیدگی مرکز توسعه تجارت به تخلفات این جشنواره اشاره کرد و گفت: رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرده است اگر کاربری نسبت به خریدهای اینترنتی اعتراض داشته باشد و این اعتراض نسبت به سایتی باشد که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است ما می توانیم این موضوع را پیگیری کنیم. بنابراین کاربران می توانند با خیال راحت از این جشنوراه خریدهای خود را انجام دهند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در پایان گفت: پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا