یزدفردا:رئیس جامعه متخصصان داخلی با انتقاد از پخش سریال «در حاشیه» گفت: منکر وجود مشکلات و نواقص در جامعه پزشکی نیستیم و حتی از انتقاد نیز استقبال می کنیم اما صدا و سیما رویه سالمی در باره پزشکان را دنبال نمی‌کند و مگر باید پزشکان را برقصانند تا مردم بخندند!
 
به گزارش آنا، ایرج خسرونیا در واکنش به پخش سریال «در حاشیه» از تلویزیون گفت: این سریال یک طنز بسیار بی‌محتوا است، اگر قرار است از عملکرد یک صنف انتقاد کنیم باید انتقاد سازنده داشته باشیم. چنان که خوبی‌ها و نکات قوت و مفید آن حرفه نیز مورد توجه قرار گیرد در حالی که در این سریال تنها به مشکلات و مسخره کردن جامعه پزشکی پرداختند.
 
او گفت: همه دنیا راجع به پزشکان و صنوف مختلف فیلم و سریال طنز می‌سازند اما تمام خصوصیات مثبت و منفی آن شغل را در کنار هم نشان می‌دهند تا اینقدر یک حرفه مورد تمسخر قرار نگیرد در حالی که در ایران چنین نیست و طرز غذا خوردن، صحبت کردن و معاشرت پزشکان، ‌ تبدیل بیمارستان به ترشی فروشی و لبنیاتی و صافکاری غیر واقعی و به دور از انصاف است. این سریال تصاویری از پزشک و بیمارستان نشان می‌دهد که به هیچ عنوان مورد قبول نیست.
 
رئیس جامعه متخصصان داخلی یاد‌آور شد: ما منکر وجود مشکلات و نواقص در جامعه پزشکی نیستیم و حتی از انتقاد نیز استقبال می‌کنیم اما این درست نیست که هر وقت خواستند مردم را سرگرم کنند با ساخت سریال‌های طنز به جامعه پزشکی می‌پردازند.
 
خسرو نیا ادامه داد: کسی که زن و فرزند و ناموس خود را به دست پزشک می‌سپارد با دیدن این سریال غیر واقعی به جامعه پزشکی بدبین و بی‌اعتماد می‌شود، حتی فردا برای انجام عمل جراحی تمام این تصاویر سریال در ذهنش مرور می‌شود به گونه‌ای که تصور می‌کند همه پزشکان، بیماران و مراجعه کنندگان خود را سر کیسه می‌کنند. بنابراین مردم کشور از این موضوع متضرر می‌شوند.
 
او ادامه داد: من متاسفم که صدا وسیما برای ایجاد برنامه‌های تفریحی و شاد برای مردم جامعه پزشکی را مورد انتقاد قرار می‌دهند و تنها امسال نیست که در این سریال نسبت به جامعه پزشکی بی‌انصافی شده باشد بلکه در سال‌های قبل نیز با ساخت سریال ساختمان پزشکان و ثریا ذهن مردم را نسبت به جامعه پزشکی مخدوش کردند.
 
این پزشک متخصص با بیان اینکه مگرصدا و سیما باید پزشکان را برقصانند تا مردم بخندند گفت: صدا وسیما به بهانه شاد کردن دل مردم که نباید پزشکان را برقصاند مگه پزشک [...] است که برای شادی مردم برقصانند. بسیاری از روش‌ها و اقدامات برای ایجاد سرگرمی و شادی مردم وجود دارد. بنابراین برای شاد کردن مردم که نباید با ساخت سریال طنز یک گروه صنفی را زیر سوال برد و مسخره کرد.
 
خسرونیا در خصوص فراخون و دعوت سازمان نظام پزشکی از پزشکان برای تجمع علیه سریال در حاشیه گفت: اگر پزشکان پس از مدت‌ها نسبت به این اقدامات غیر واقع صدا و سیما اعتراض کنند، بسیار به جا و درست است و بنده به عنوان یک پزشک در هر اجتماعی در این مورد باشد شرکت می‌کنم. نه به دلیل پخش این سریال خاص بلکه به این خاطر که رادیو و تلویزیون خط مشی خود را بداند.
 
او ادامه داد: هم اکنون در زندان‌ها بسیاری از صنوف بسر می‌برند، بنابراین آیا وکلا و قضات دادگستری، هنرمندان وبه ویژه خود مهران مدیری مشکلی ندارد؟ مگر قرار نبود در سریال قهوه تلخ به مردم بنز و خانه هدیه و جایزه بدهد، آیا این جایزه‌های تبلیغاتی را به مردم داد؟ مدیری به دلیل اینکه منافع مالی خودش با تلویزیون به خطر افتاد ادامه کار خود را با صدا و سیما به هم زد، چون دنبال ۷ میلیارد تومان پول بود اما به او داده نشد. مگر چند سال پیش که انگشت دست مدیری آسیب دید و به دنبال پیوند دست بود آیا جامعه پزشکی با وی این گونه برخورد کرد؟ این‌ها نمک نشناسی و ناسپاسی به جامعه پزشکی است.
 
خسرو نیا گفت: صدا وسیما جامعه پزشکی را در زمان جنگ و دفاع مقدس به نمایش بگذارند، زمانی که مردم در خواب ناز بودند این پزشکان و پرستاران به خدمت رسانی و امداد رسانی به مصدومان و مجروحان مشغول بودند.
 
رئیس جامعه متخصصان داخلی گفت: هم اکنون مشکل جامعه پزشکی سریال مهران مدیری نیست بلکه مشکل ما تمام برنامه‌های رادیو و تلویزیون است و هر سال جامعه پزشکی با این مشکل مواجه است، هر وقت عید و مناسبت شادی فرا رسید جامعه پزشکی را برای خندان مردم به میان می‌کشند، کدام سریال را دیدید که علیه قضات دادگستری و روحانیون سریال طنز ساخته باشد، چرا جامعه پزشکی نباید جزو خط قرمز صدا و سیما برای طنز‌پردازی باشد؟
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا