فتحی سرپرست یزد فردا طبس / رئیس شبکه دامپزشکی طبس از آغاز طرح فراگیر واکسیناسیون بروسلوز دامی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در این طرح بیش از ۲۸۰ هزار رأس جمعیت دامی شهرستان تحت پوشش قرار ‌گیرند.

رئیس شبکه دامپزشکی طبس اظهار داشت: طرح فراگیر واکسیناسیون بروسلوز دامی در شهرستان طبس اجرا می شود. دکتر هادیان افزود: پیش بینی می شود در این طرح بیش از ۲۸۰ هزار رأس جمعیت دامی شهرستان تحت پوشش قرار گیرند.

وی از واکسیناسیون فراگیر، آموزش و ترویج و رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای به عنوان مهمترین روش‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری بروسلوز در جمعیت‌های دامی یاد کرد و افزود: در این راستا طرح فراگیرواکسیناسیون رایگان بروسلوز دام های سبک وسنگین در سطح شهرستان با توان و همکاری ۷ اکیپ دولتی و خصوصی با اولویت اجرا در مناطق عشایری از امروز آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد:بیماری بروسلوز به دلیل ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و از دست رفتن ارزش اقتصادی دارای اهمیت ویژه‌ای است و علاوه بر بعد اقتصادی از نظر اینکه بیماری مشترک بین انسان و دام بوده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نظارت فیزیکی مستمر و دقیق بر فعالیت اکیپ های دولتی و غیردولتی، حفظ سیستم زنجیره سرد و رعایت نکات بهداشتی در انجام واکسیناسیون از جمله اقدامات این شبکه برای نتیجه بخشی هرچه بیشتر طرح می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا