به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري یزد، صبح پنج شنبه 20 فروردین ماه  نشست مدیرکل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداری یزد با شیوخ و معتمدین اتباع افغان ساکن درشهرستان اردکان در محل فرمانداری اردکان با محوريت مسائل و مشكلات اتباع خارجي شهرستان و مهمانشهر صحابه برگزار گرديد.

در ابتداي اين جلسه زارع زاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در پذیرش پناهندگان از لحاظ کمی و کیفی در دنیا مقام اول را دارد اظهار داشت در استان یزد نیز سعی بر  این بوده است که در مهمانشهر ها خدمات به نحو مطلوبی به اتباع ساکن در آن ارائه گردد . و به طور حتم با مسئولین مربوطه هماهنگی های لازم صورت خواهد گرفت تا بتوانیم این خدمات را نیز افزایش دهیم.

وی گفت :جمهوري اسلامي ايران تا به امروز خدمات شاياني را به اتباع خارجي ارائه نموده است كه نمود آن را مي توان درتربيت نسل جديد و با سواد آنان مشاهده نمود . نگاه جمهوري اسلامي ايران به نسل جديد اتباع خارجي، نگاه آموزش هدف دار براي ساختن افغانستاني نو در آينده است ، كه اين مسئله را در همايش و مسابقه افغانستان شناسی و همایش وحدت اسلامی  و رسالت آنان در بازسازي افغانستان كه درسال گذشته در استان یزد برگزار گرديد مي توان مشاهده نمود

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی با اشاره به اینکه ساماندهی مهاجرین در مهمانشهر و سطح شهرستان موجب ارتقای سطح امنیت اجتماعی و و همچنین ارائه خدمات مناسب به مهاجرین می شود، از مولوي ها،معتمدين و ريش سفيدان خواست تا اطلاع رسانی لازم در خصوص رعایت قوانین و مقررات  نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران  را به جامعه هدف داشته باشند.

در ادامه جلسه نمایندگانی معتمدین اتباع افغان در خصوص مسائل اقامت، تردد، اشتغال، فراهم نمودن زمینه تحصیل، عدم حق مالکیت و رانندگی با وسایل نقلیه، بیمه های درمانی و ... نظرات و مسائل و مشکلات  خود را مطرح نمودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا