نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار با کارکنان زن صدا و سیمای یزد که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن برگزار شد بر نقش مهم تربیتی زن تاکید کرد.

آیت الله ناصری در این دیدار با پرداختن به اهمیت آگاهی از هدف خلقت و گام برداشتن در این مسیر گفت:هدف زندگی برای موحدان و خداپرستان مشخص است و این هدف همان قرب الهی و رسیدن به کمال معنوی است اما کسانی که نسبت به معنویات و اخلاق بیگانه هستند از این هدف متعالی غافلند.

امام جمعه یزد غفلت از هدف زندگی را موجب به بیراهه رفتن انسان در طول عمر دانست و ادامه داد:امروز شاهد آن هستیم که دنیای غرب با بیگانگی از هدف اصلی زندگی یک سبک زندگی مادی و غیر اخلاقی در دنیا ترویج می کند و حتی به دنبال این است که دیگر جوامع را نیز به هر سمتی که خود می خواهد بکشاند.

وی ارائه یک سبک زندگی اسلامی را ملزوم شناخت هدف زندگی دانست و از کارکنان زن صدا و سیمای یزد خواست با کسب معرفت در این زمینه در راستای ترویج معنویات و اخلاقیات در جامعه تلاش کنند.

آیت الله ناصری از صدا و سیما به عنوان یک رسانه اثر گذار یاد کرد و مطالعه کارکنان آن بر روی آیات و روایات اسلامی و ارائه هنرمندانه سبک زندگی اسلامی از طریق این رسانه پر مخاطب را خواستار شد.

امام جمعه یزد نقش تربیتی زن و همسرداری وی را یک نقش اساسی و مهم خواند و گفت:بنده با کار بیرون از منزل زنان مخالف نیستم و معتقدم باید از استعداد ، خلاقیت و مدارج بالای علمی زنان جامعه استفاده شود اما معتقدم برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که روزانه بیش از 4 یا 5 ساعت از وقت زنان به محیط کار اختصاص نیابد تا ایشان بهتر بتوانند به تربیت فرزند، همسرداری و داشتن یک زندگی شیرین خانوادگی بپردازند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا