به گزارش روابط عمومی دانشگاه آیت الله حائری میبد، علی اکبر کریمی مدیر فرهنگی دانشگاه از برگزاری سومین جلسه کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه با همکاری و مشارکت بسیج دانشجویی، همزمان با میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها روز گرامیداشت زن و مقام مادر خبر داد.

کریمی ضمن  تبریک سال جدید و سالروز میلاد مسعود حضرت  صدیقه طاهره سلام الله علیها به همه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و آرزوی توفیق پویندگی صراط روشن و مستقیم ائمه هدی علیهم السلام، کرسی آزاد اندیشی را یکی از برکات و افتخارات نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: آنچه که می تواند مراکز آموزشی، تحقیقاتی و به تبع آن نظام اجتماعی جامعه  را از سستی، رخوت و کسالت نجات دهد و زمینه های نشاط، پویایی و تحرک را در تمامی ابعاد دینی، علمی، فرهنگی، سیاسی و ... ایجاد نماید تشکیل محلی امن برای تضارب آراء و بیان آزادانه، عاقلانه و محترمانه نظرات حول محور مشخص در راستای شناسایی و نمایش قول احسن با عنایت به آیه شریفه " فبشرعباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه"(زمر/18) خواهد بود.

مدیر فرهنگی دانشگاه همچنین هدف از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در محیط دانشگاه را فراهم آوردن زمینه و بستر مناسب و آزاد جهت طرح اندیشه ها و نظرات در پوشش منطق، استدلال، احترام و اطمینان دانشجویان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری(دام ظله) بیان کرد که با حضور و مشارکت دانشجویان، گامی در جهت شناخت و درک بهتر مسائل برداشته خواهد شد.

کریمی در ادامه اظهار داشت: پیرو بررسی های کارشناسی انجام شده و حسب نظرسنجی و مشاوره های صورت پذیرفته از اساتید و کارشناسان و با عنایت به ایام میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن، این جلسه کرسی آزاد اندیشی با موضوع "محدودیت پوشش در دانشگاه، آری یا خیر!؟" خواهد بود که به لطف خداوند متعال و مشارکت بسیج دانشجویی، روز یک شنبه 23 فروردین 94 ساعت 11:45 در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار می گردد که علاقه مندان به مناظره و مشارکت در بحث، تحت قالب گروه های مخالف و موافق با موضوع، می توانند حداکثر تا ساعت 10 صبح شنبه 22 فروردین با مراجعه به امور فرهنگی یا رابطین، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند که به شرکت کنندگان در این جلسه به قید قرعه جوایزی به رسم یادبود اهداء خواهد شد.

وی در پایان، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه را از اولویت های مهم و اساسی امور فرهنگی دانشگاه عنوان کرد که ضمن دعوت از کلیه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی میبد جهت شرکت در این برنامه ارزشمند و راهگشا ابراز امیدواری کرد که این برنامه با مشارکت همگان گامی مفید و ویژه جهت بالا بردن سطح معرفت دینی و تحقق آرمان های اصیل امام و شهدا و رهبری باشد.

شایان ذکر است کرسی های قبلی در دانشگاه با موضوع های " شبکه های اجتماعی آری یا خیر!؟ و رابطه با آمریکا آری یا خیر!؟" در آذر و بهمن 93 برگزار شده بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا