سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی حادثه فرودگاه جده در جلسه فردای کمیسیون متبوعش خبر داد.


به گزارش مشرق، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی حادثه فرودگاه جده در جلسه فردای کمیسیون متبوعش خبر داد.

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به هتک حرمت به ۲ نوجوان زائر خانه خدا در فرودگاه جده توسط مامورین عربستانی، گفت: اخیرا شاهد افزایش بی حرمتی‌ها، جسارت‌ها و اهانت‌ها به حجاج و زائرین کشورمان در سفر به مکه مکرمه و مدینه منوره توسط رژیم آل‌سعود هستیم؛ با این شرایط توان و لیاقت حکومت عربستان در ایجاد فضای امن و احترام آمیز برای زائران خانه خدا زیر سوال رفته است.

وی افزود: بعد از بی‌حرمتی به ۲ زائر نوجوان در فرودگاه جده، دیگر با تساهل و سادگی نمی‌توان از این موضوع گذشت و  یک شنبه هفته آینده جلسه‌ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با مسئولین سازمان حج و وزارت امور خارجه در خصوص این موضوع دردناک برگزار می‌شود.

نقوی‌حسینی از تلاش نمایندگان برای تصویب طرحی یک فوریتی برای توقف سفر به عربستان و حج عمره خبر داد و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا حصول اطمینان از امنیت و حرمت زائران ایرانی در مراسم حج، سفر به عربستان را متوقف کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از تساهل وزارت امور خارجه نسبت به این بی‌حرمت‌‌ها، گفت: حفظ حرمت شهروندان و پاسپورت‌های ایرانی از شعارهای دولت یازدهم بوده و ما خواستار برخورد جدی و دور از تساهل دولت با این گونه بی حرمتی‌ها و موارد مشابه هستیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا