استاندار يزد گفت : تكليف حال و آينده جامعه بر عهده زنان و بانوان است و شما هستيد كه سرمايه عظيم انساني را به جامعه تحويل مي دهيد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد صبح دوشنبه 24 فروردين ماه مراسم جشن ميلاد حضرت زهرا(س) و تجليل از بانوان برگزيده استان يزد با عنوان "گل واژه آفرينش" با حضور استاندار يزد، معاونين سياسي،امنيتي و اجتماعي و توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد، مديران كل حوزه استاندار، دفتر اموربانوان و خانواده، روابط عمومي و دفتر آموزش و پژوهش استانداري و قشرهاي مختلف بانوان در سالن سينما دانش آموز يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين مراسم ضمن تبريك ميلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و فرزند بزرگوار ايشان حضرت امام خميني (ره) اظهار داشت: آغاز سال جديد با ايام فاطمي و ميلاد حضرت زهرا (س) همراه بوده و اميدواريم كه همگي از بركات نوراني و آسماني حضرت فاطمه (س) بهره مند شويم.
سيدمحمد ميرمحمدي ادامه داد: همچنين نامگذاري سال 94 از سوي مقام معظم رهبري به نام سال "دولت و ملت، همدلي و همزباني"بسيار نويدبخش و اميدبخش بوده و اين پيامي است براي همه كه امسال در همه زمينه ها همدلي و همزباني داشته باشيم.
وي به پيروزي تيم مذاكره كننده هسته اي جمهوري اسلامي ايران اشاره و عنوان كرد : بردباري و ارزشهاي گفتماني تيم مذاكره كننده هسته اي ما با قدرتهاي جهاني كشورهاي 1+5 دنيا را به شگفتي واداشت.
عالي ترين مقام اجرايي استان گفت : چه زيباست كه الگوي زنان و بلكه مردان جامعه ما حضرت فاطمه (س) است و حضرت زهرا(س) زني است كه بايد به عنوان يك انسان متعالي و يك دختر، همسر و مادر برگزيده به جهانيان معرفي كنيم.
استاندار يزد اظهار داشت : بدون شك حضرت ام ابيها(س) براي همه مسلمانان عزيز است و اين عزت زماني جلوه گر مي شود و تجلي مي يابد كه برخي از صفات بي همتاي حضرت زهرا(س) را در خود بروز و ظهور دهيم و اخلاق، كمالات و ظرفيت ايشان را داشته باشيم.


نهادينه شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتي در جامعه


ميرمحمدي در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد : عمده ترين مسايلي كه امروز با آن روبرو هستيم مسايل فرهنگي است و زنان نقش بسيار مهمي در فرهنگ سازي و تربيت انسانهاي فرهيخته دارند.
وي ادامه داد: شرايط امروز اقتصاد كشور بر محور اقتصاد مقاومتي است و در بودجه امسال تكيه بر درآمدهاي نفتي به زير 30 درصد رسيده است.
استاندار يزد افزود : اقتصاد مقاومتي هم مبتني بر دانش است و هم مبتني بر فرهنگ و اين زنان هستند كه مي توانند فرهنگ اقتصاد مقاومتي را در جامعه نهادينه كنند.


استان يزد در اعتقادات مذهبي بسيار قوي است


عالي ترين مقام اجرايي استان گفت : استان يزد با دو صفت دارالعباده و دارالعلم بودن به همگان معرفي مي شود و اين دو عنواني نيست كه همينطور گفته شود بلكه ريشه اين عنوانها براي استان عبادت،بندگي، اخلاص، خداپرستي، محبت، صميميت و علم پژوهي اين مردم است.
ميرمحمدي اظهار داشت: استان يزد در اعتقادات مذهبي بسيار قوي است و در برابر هيچ هجمه اي كوتاه نمي آيد و زنان و مردان ما چنان اهل استقامت هستند كه هيچ فرهنگ بيگانه اي نمي تواند بر آنها غلبه كند.
استاندار يزد ادامه داد : امروز با وضعيتي كه كشورهاي همسايه و كشورهاي اسلامي دارند وظايف جمهوري اسلامي ايران به عنوان "ام القراي جهان اسلام" روز به روز سنگين تر مي شود و ارزشهاي اسلامي و پايبندي به ارزشها و جلوه گري فرهنگ اسلامي بر دوش ما سنگيني مي كند.
عالي ترين مقام اجرايي استان در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد : به لطف خدا و همت، كوشش و تلاش بيشتر شما زنان و مادران كه در جامعه نقش بسيار مهمي داريد شاهد پيشرفتها و توفيقات بيشتر و فضاي سرشار از محبت و همدلي و همزباني در جمهوري اسلامي ايران باشيم.
در ادامه اين مراسم جشن از 20 نفر بانوان برگزيده استان در زمينه هاي مختلف علمي، فرهنگي، هنري و ورزشي با اهداي لوح تقدير توسط استاندار يزد تجليل شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا