خامسی، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد امروز در بین بانوان خاتم گفت: امسال را باید سال تقویت و گسترش سازمان های مردم نهاد و کانون های فرهنگی اجتماعی در حوزه تحول خانواده قرار بدهیم.
خامسی، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد امروز در بین بانوان خاتم گفت: امسال را باید سال تقویت و گسترش سازمان های مردم نهاد و کانون های فرهنگی اجتماعی در حوزه تحول خانواده قرار بدهیم.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ فخر السادات خامسی ضمن تبریک به مناسبت ولادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) گفت: زنان باید هم در زندگی شخصی وهم اجتماعی حضرت فاطمه (س) را الگوی خودشان قرار دهند.
وی عنوان کرد: مردم شهرستان خاتم با وجود فرمانداری که عنایت و همکاری لازم را در حوزه زنان دارند، باید نهایت استفاده را از حضور ایشان ببرند.
خامسی افزود: تأکید می کنم که جلسات کارگروه زنان امسال فعال تر از پیش شود و با حضور گرم نمایندگان ادارات و همیاری آنها سال جاری شاهد موفقیت روز افزون این کارگروه ها باشیم.
وی در ادامه از فرمانداران و مشاورین فرمانداران خواستار شد تا در سال ۹۴ تقویت و گسترش سازمان های مردم نهاد و کانون های فرهنگی اجتماعی در حوزه تحول خانواده را در اولویت قرار دهند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به نامگذاری سال جاری به سال همدلی و همزبانی، حضور انجمن های مردمی و مشارکت مردم در کلیه کارهای اداری و دولتی باید به نحو شایسته با حضور پررنگ زنان صورت گیرد.
خامسی اضافه کرد: یکی از آسیب هایی که حوزه زنان و خانواده را تهدید می کند خط کش گذاشتن و جداکردن حوزه زنان از دیگر حوزه ها می باشد.
این مقام مسئول بیان کرد: همانطور که در دنیای بیرون ما نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند و زمانی که مسائل و مشکلاتی در حوزه های مختلف پیش می آید، خانواده ها و زنان هستند که نقش مهم و محوری ها در حل آنها دارند، در ادارات هم به این شکل حضور بانوان در حوزه های کاری باید پررنگ باشد.
وی گفت: حضور بانوان در جلسات و نظرخواهی از آنها مطمئنا  در رفع مسائل و اجرایی شدن تمام مصوبات در جلساتی که برگزار می شود بهتر و بیشتر کمک می کند.
مشاور استاندار در امور بانوان افزود: خواهشی که از فرمانداران و دیگر مسئولین دارم اینست  که حوزه بانوان و خانواده را به هیچ وجه جدای از دیگر حوزه ها ندانند.
همچنین در ابتدای این نشست زاده رحمانی، فرماندار شهرستان خاتم گفت: شهرستان خاتم یکی از شهرستانهای مهاجر پذیر و مولد استان است و در سرشماری ها نیز شاهد افزایش جمعیت آن هستیم که از ۴۲ هزار نفر نیز عبور کرده است.
محمد زاده رحمانی بیان کرد: خاتم دومین شهرستان پهناور استان است و یکی از ویژگی هایش این است که روستاهای این استان مولد است و ما هرچه زیر ساخت ها را در این روستاها بیشتر فراهم کنیم خود روستاها مهاجرپذیر خواهند شد.
وی عنوان کرد:  به بانوان روستایی که پا به پای مردان در عرصه های کار و تولید پیش می روند خسته نباشید می گویم.
زاده رحمانی اضافه کرد: در سال گذشته ما وقت زیادی را صرف سامانه ساترا کردیم و بر اساس آن آمایش سرزمین را داشتیم، چرا که قبل از آن شهرستان خاتم را فقط با کشاورزی می شناختند اما توانستیم در آمایش سرزمین از یک سند توسعه پایدار برخوردار باشیم.
همچنین در ادامه این نشست به ۱۰ نفر از بانوان برگزیده در بخش های مختلف از جمله صنایع دستی، تولیدی و آموزشی که  فعالیت منحصر به فردی را انجام داده بودند با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.
در ادامه، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد  به همراه فرماندار شهرستان خاتم و جمعی دیگر از مسئولین استانی از مجتمع قالیبافی در هرات بازدید وسپس بازارچه محصولات تولید بانوان شاغل خانگی شهرستان خاتم را افتتاح نمودند.
شایان ذکر است این نشست با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد، فرماندار شهرستان خاتم، جمعی دیگر از مسئولین استانی و نمایندگان زن ادارات شهرستان در محل فرمانداری خاتم برگزار شد.

بازدید از روستای زیبای چنارناز و حضور در بین اهالی آن پایان بخش این سفر کاری یک روزه بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا