مدير كل امور روستايي استانداري يزد : بخشداران باید با حسن تدبیر، تدبیر دولت را به امید تبدیل کنند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ همايش يك روزه بخشداران استان يزد با حضور مدير كل امور روستايي و شوراهاي استانداري ، فرماندار و بخشدار مركزي بافق و جمعي از معاونين و كارشناسان دفتر امور روستايي در محل فرمانداري بافق برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در اين نشست با اشاره به اينكه دفتر امور روستايي استانداري يزد در سال گذشته عملکرد مطلوبی در سطح کشور از خود به جای گذاشته است اظهار داشت: این موفقیت با مشارکت بخشداران و دهیاران استان محقق شده است كه مي توان به عنوان نمونه حضور دهياري دو شهرستان استان در نمايشگاه توانمندي دهياري هاي سراسر كشور اشاره كرد.

وي با تاكيد بر اينكه سال گذشته تلاش كرديم شركت تعاوني دهياري ها وارد حوزه هاي سرمايه گذاري شوند گفت : دهیاران با همکاری شرکت تعاوني دهیاری‌ها می‌توانند نسبت به اجرای طرح‌های درآمدزا در راستای اشتغال و توسعه پایدار روستاها اقدام کنند.

"هادی مقیمی" همچنین به تدوین سند توسعه روستاها در سال جاری اشاره کرد و گفت: شورای مشورتی برای این امر به صورت پایلوت در مراکز دهستان‌ها فعال شده‌ است.

وی ادامه داد: از سال آینده این شورا در تمام روستاها با هدف توسعه پایدار و اشتغالزایی راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

مقيمي همچنین با بیان اینکه دولت، توسعه تعاونی‌های روستایی و دهیاران را در دستور کار خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم روستایی دارد، با تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه روستایی و شرکت‌های تعاونی دهیاران، گام‌های ارزشمندی در راستای توسعه روستاها، فقرزدایی و استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های روستاها برداشته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با اشاره به عملكرد سال گذشته اين دفتر در برخي از حوزه ها گفت : توزيع ماشين آلات در سطح استان با اعتباري بالغ بر 36ميليارد ريال كه نسبت به سال گذشته 34ميليارد ريال افزايش داشته است.

هادي مقيمي در پايان از بخشداران استان خواست تا با ارائه عملكرد مناسب ، با حسن تدبیر، تدبیر دولت را به امید تبدیل کنند.

فرماندار بافق نیز در این مراسم به ظرفیت‌های منحصر به فرد معدنی و جوان بودن صنعت این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: بافق گام‌های بلندی برای تبدیل شدن به قطب صنعتی برداشته است.

"سیدمهدی طلایی‌مقدم" افزود: فولاد، گندله‌سازی و صنایع جوار ریلی، راه را برای صنعتی شدن شهرستان بافق هموارتر از قبل خواهد کرد.

وی همچنین به تقویت صنعت گردشگری در شهرستان بافق اشاره کرد و بیان داشت: با ورود گردشگران به شهرها و روستاهای بافق، هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم شاهد رونق اقتصادی مجموعه شهرستان بافق خواهیم بود.

طلایی‌مقدم با بیان اینکه صنایع جوار معدنی و ریلی نباید مردم این منطقه را از کشاورزی و دامپروری غافل کند، خاطر نشان کرد: با اصلاح نخیلات و تولید خرمای مرغوب، برداشت پسته و تولید فرآورده‌های لبنی، می‌توان در آینده جایگزین مناسبی برای معادن پیدا کرد.

همچنین در این نشست، بخشداران استان یزد، درخواست‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند و از مدیرکل امور روستایی استانداری یزد خواستار در میان گذاشتن درخواست‌های خود با مدیران مربوطه و پیگیری آنها در مرکز استان شدند.

بازدید بخشداران استان یزد از معدن چغارت بافق و برخی از جاذبه های گردشگری این شهرستان از دیگر برنامه های این نشست بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا