مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در نشست بانوان شاغل در دستگاههای اجرایی شهرستان مهریز گفت : یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید که با رویکرد اعتدال وارد عرصه خدمتگزاری به مردم شده عدالت جنسیتی بوده است و دولت یازدهم برای تحقق این مهم تلاش می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد صبح چهارشنبه 26 فروردین ماه مراسم تجلیل از بانوان شاغل در دستگاههای اجرایی شهرستان مهریز باحضور مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد، فرماندار شهرستان مهریز، مشاور فرماندار یزد در اموربانوان، مشاور فرماندار مهریز در اموربانوان و مدیران دستگاههای اجرایی این شهرستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز برگزار شد.
مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در توصیف مقام حضرت فاطمه (س) اشاره و عنوان کرد : طبق فرمایش مقام معظم رهبری روز زن فرصتی برای رهنمود گرفتن از سیره، روش و منش حضرت زهرا(س) است.
"فخرالسادات خامسی هامانه " اظهار داشت: اگر ما فقط شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) را برای زندگی خود الگو قرار دهیم می توانیم مسیر کمال و تعالی خود را در بعد فردی و اجتماعی طی کنیم.
وی ادامه داد : هم در دین متعالی اسلام و احادیث و روایات امامان معصوم (ع) ما و هم در فرهنگ و تاریخ ریشه دار ایران زن جایگاه ویژه ، شکوهمند و همراه با عزتی داشته است.
"خامسی هامانه " افزود : در دین اسلام اجازه کسب علم و آموزش به زنان حتی در دورترین نقاط جهان داده شده است و شایسته است از طریق آموزه های دینی، بانوان جامعه ما برای حضور فعال در عرصه های اجتماعی و فرهنگی تشویق شوند.


توانمندسازی بشریت در گرو توانمندسازی زنان


مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد به شعار نهاد زنان سازمان ملل متحد در سال 2015 میلادی اشاره و عنوان کرد : شعار این نهاد در امسال " توانمندسازی زنان، توانمندسازی بشریت" است و جهانیان نیز به نقش مهم، تأثیرگذار و توانمندی بانوان واقف شده اند.
این مقام مسئول گفت : برخی از زنان جامعه ما جایگاه والای خود را باور ندارند و باید به این خودآگاهی و شناخت واقعی از خود برسند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بانوان شهرستان مهریز را زنانی توانمند، فرهیخته، اجتماعی و دارای اعتماد به نفس بالا دانست و اظهار امیدواری کرد تا شاهد حضور چشمگیر و تأثیرگذار زنان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، سیاسی و ورزشی بیشتر از گذشته باشیم.
خامسی اظهار داشت: در اواسط اردیبهشت ماه نمایشگاه توانمندیهای زنان استان و بازارچه بانوان کارآفرین در محل نمایشگاه دائمی و بین المللی یزد برگزار خواهد شد و یکی از حوزه هایی که باید به آن توجه و تقویت شود حوزه زنان کارآفرین استان است.


رفع موانع موجود حوزه بانوان در دستور کار فرمانداری


در ابتدای این مراسم فرماندار شهرستان مهریز گفت : مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان مهریز که از مطالبات اصلی زنان این شهرستان بوده است هم زمان با هفته گرامیداشت مقام زن امروز افتتاح می شود و رفع موانع و چالش های موجود در حوزه بانوان در دستور کار فرمانداری و مشاور فرماندار در اموربانوان قرار دارد.
رستگاری اظهار داشت : زنان و دختران شهرستان مهریز از پرتلاش ترین، متعهدترین و دلسوزترین بانوان استان یزد هستند و در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی شاهد موفقیت های بسیار خوب زنان مهریزی بوده و هستیم.
وی ادامه داد : بدون شک زندگی حضرت فاطمه (س) و مادران و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان می تواند برای همه ما یک الگوی کامل باشد و باید ازخودگذشتگی، صبر و استقامت، فداکاری، محبت و مهربانی را از این زنان بیاموزیم.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر توسط مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد و فرماندار شهرستان مهریز از زنان برگزیده شاغل در دستگاههای اجرایی شهرستان مهریز تجلیل شد.

 

در سفر مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد به شهرستان مهریز مجموعه فرهنگی  ورزشی بانوان مهریز توسط فخر السادات خامسی هامانه و رستگاری فرماندار مهریز افتتاح گردید همچنین مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد به همراه رئیس اداره طرح و برنامه و امور استانها و توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور و فرماندار شهرستان مهریز از آسایشگاه خیریه سالمندان نشاط مهریز بازدید نمود و از نزدیک با این سالمندان دیدار و گفتگو کرد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا