در پنجمين روز از هفته بزرگداشت زن كارگاه آموزشي زن، خانواده سالم، جامعه سالم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، در پنجمين روز از هفته بزرگداشت زن كارگاه آموزشي زن، خانواده سالم، جامعه سالم با حضور نمايندگان زن شاغل در ادارات و نهادهاي شهرستان يزد در بند نسوان زندان مركزي يزد برگزار شد.

مشاور امور بانوان فرماندار يزد در اين ابتداي اين كارگاه با تبريك ميلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن، به نقش مادران در ايجاد يك خانواده سالم و با ثبات اشاره نمود و تصريح كرد: زنان ايران اسلامي بايد از مكارم اخلاقي و انساني حضرت صديقه كبري (س) نظير عصمت ، صداقت،‌دفاع از حريم ولايت، عفاف و حجاب،‌همسرداري و تربيت فرزندان الگو گرفته و در زندگي خود به كار بندند.

وي همچنين در رابطه با هويت انساني و ارزشمند و جايگاه اين قشر در دين مبين اسلام نكاتي را بيان نمود و خاطرنشان ساخت: اگر زنان از منظر اهل بيت (ع) به ويژه بانوي دو عالم، حضرت زهرا (س) به زندگي نگاه كنند، مي توانند زندگي توأم با آرامش و آسايش را تجربه نمايند.

نجفي با بيان اينكه خانواده نهادی الهی است که با آفرینش انسان پدید آمده و نسل بشر نیز حاصل این نهاد است افزود: خانواده جایگاه والایی در دین اسلام دارد و هسته ی یک جامعه را تشکیل می‌دهد، از اينرو براي اينكه جامعه سالمي را داشته باشيم بايد به دنبال ايجاد يك خانواده سالم باشيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا